Artikkel
  • Norfin hoiab teie töötajad soojas

    Ajad, mil töölised kandsid üleriiete all koduseid T-särke, on ammu möödas. Tööandjad, kes hoolivad oma töötajatest, tellivad neile spetsiaalse termoaluspesu, mis ei lase higistada ega külmetada.

    1988. aastal Balti riikides asutatud rahvusvaheline ettevõte SALMO on kalapüügitarvikute müügi turuliidеr Eestis. Praeguseks on nad püstitanud endale ambitsioonika eesmärgi – saada ka termopesu müügi liidriteks ning pakkuda kvaliteetset termoaluspesu nii seenelistele, kaluritele, sportlastele kui ka töölistele. SALMO suurklientide hulgas on tuntud energeetika-, raudtee- ja ehitusettevõtted ning riigiasutused. Ettevõttest ja toodetest rääkis lähemalt juhatuse liige Aleksei Antipchik, kes on SALMOs töötanud ligi 25 aastat.
    Miks ja kuidas tekkis mõte tuua meie turule termopesu?
    Meie põhisuund on olnud kalastustarvikute müük, kuid ühel hetkel saime aru, et kalapüük ei piirdu ainult hea õnge ja spinninguga, vaid ka varustus peab olema heal tasemel. Nii tekkiski idee pakkuda oma klientidele mitte ainult tarvikuid, vaid ka riideid.
    Baltikumi bränd Norfin sündis 2004. aastal, kui käisime kolleegidega Soomes ja läksime pärast kalal käimist üheskoos sauna. Arutasime seal ühe Inglise kaubamärgi termopesu esitlust, mida kasutasid töölised ja sportlased. Siis tekkiski mõte luua sarnast termoaluspesu ja pakkuda seda mitte ainult tööstussektori töötajatele, vaid ka kaluritele.
    Foto: Aldis Niedols
    Missugused olid teie esimesed sammud selles suunas?
    Uurisime põhjalikult turgu ja konkurentide tooteid. Saime teada, millega tuleb arvestada, kui toodad termopesu tehase töölistele, ehitajatele, sadamatöölistele ja sportlastele. Edasi hakkasime otsima koostööpartnereid ja jõudsime Ameerika ettevõtte Cabela’s arendaja ja peadisainerini välja. Järgmisena uurisime, millega võib selles äris alt minna, alustades materjalide kvaliteedist ja lõpetades erinevate riikide suurustabelitega.
    Kui võrrelda Balti riikide ja Soome inimeste suurusi Jaapani turuga, siis meie inimesed on palju suuremad. Näiteks kui ma kannan suurust M või L, siis Jaapani suurustabeli põhjal peaksin tellima XXLi. Ameerikas on kõik vastupidi, seal sobiks mulle XS. Pärast põhjalikku tööd suuruste ja materjalide kvaliteediga lõime kaks esimest komplekti. Esimene sobis kandmiseks paljal kehal, teine esimese termokihi ja põhiriietuse vahele.
    Foto: Aldis Niedols
    Kuidas teid turul vastu võeti?
    Kui me tõime esimesed komplektid Eesti turule, müüsime hooajaga napilt 20 komplekti. Kõik mõtlesid, milleks seda pesu vaja on. Tõmbad T-särgi selga ja kõik on korras. Aga paari aasta pärast turg justkui plahvatas ja ühtäkki oli kõigil termopesu vaja. Kalurid, korilased, töölised, sportlased – kõik küsisid seda. Näiteks mina sõidan mootorrattaga nagu ka kõik minu sõbrad, ja me kanname samuti termoaluspesu. Turg hakkas järsult kasvama aastatel 2006–2007 ning sellest ajast peale on see stabiilselt tõusuteel.
    Kuidas tulla toime tiheda konkurentsiga?
    Tõesti, turul on palju erinevaid brände ja konkurents on päris karm, kuid sellest hoolimata kasvavad meie müüginumbrid pidevalt. Oleme saavutanud selle tulemuse tänu sellele, et loome oma kollektsioone, arvestades meie turu omapära ja jälgime, et kvaliteet ja hind vastaksid meie klientide ootustele. Hoiame silma peal, missuguseid uusi tooteid on maailmaturul ja püüame oma klientidele alati midagi uut pakkuda. Hetkel on meil väga lai tootevalik, pakume termopesu nii meestele, naistele kui ka teismelistele.
    Foto: Aldis Niedols
    Millistes ettevõttetes on termoaluspesu hädavajalik?
    Eelkõige nendes ettevõtetes, kus töölised on külmkambris, tehases, sadamas või kes töötavad väljas. Termopesu tellides on oluline teada, kas inimene töötab valvurina ja seisab ühe koha peal või tuleb tal aktiivselt kaupa laadida.
    Tellijal peavad olema paigas kriteeriumid ning vastavalt sellele selgitame välja, missugune toode neile sobib. Üldiselt need inimesed, kes tegelevad hangetega, on oma ala spetsialistid ja teavad, milline toode on nende töölistele parim.
    Kui meilt tellitakse kuni 200 komplekti, täidame sellises tellimuse võimalikult lühikese ajaga. Kui aga ettevõte soovib tellida riietele ka logosid, siis see võtab muidugi veidi rohkem aega.
    Muide, oleme tähele pannud, et kui ettevõte ostab termoaluspesu, siis nende töölised uurivad ka meie kalapüügivarustuse kohta ja ostavad seda hea meelega juurde.
    Foto: Aldis Niedols
    Kui ettevõte soovib tellida vaid 30 komplekti termopesu, siis kui kaua tuleb neil oodata?
    Meie keskladu on Riias ning toome sealt kaupa kaks korda nädalas. Kui nad esitavad tellimuse esmaspäeval, saavad nad kauba kätte juba kolmapäeval. Eeldusel, et tellimusi pole liiga palju, mida juhtub mõnikord hooaja tipus. Siis tuleb kaup kõige hiljem nädala pärast.
    Missugused hinnad teil on?
    Hinnad sõltuvad kvaliteedist ja materjalidest. Näiteks kõige lihtsam komplekt – topp ja püksid – on hinnaga 29,95 eurot. Aktiivse sportimise komplekt külmal ajal maksab 45 eurot. Need on muidugi jaehinnad, kui ettevõtted teevad suuri tellimusi, siis on hinnad paindlikumad. Nagu ma ka juba mainisin, siis tööriietele saame lisada ka logosid.
    Missugune termoaluspesu on Eestis kõige menukam?
    Meie sortimendis on see nn teine kiht, millel on äravõetav kapuuts ja varrukatel kätised, kuhu saab pöidla pista. See hoiab käsivart soojas ja ei pea kindaid kandma. Samuti on populaarne kanda erinevaid riidekihte olenevalt ilmastikuoludest. Üleriided võivad olla üsna avarad, sellised, mis ei takista liikumist ning nende alla saab panna ühte, kahte või isegi kolme kihti termopesu. Seda kombinatsiooni kasutatakse üsna aktiivselt.
    Millele pöörata tähelepanu termopesu ja sokkide valikul?
    Kõigepealt küsige endalt, kus ja millistes ilmastikutingimustes te hakkate seda kandma. Termoaluspesul on üldiselt kaks märget: temperatuur – jahe/külm/väga külm/ekstreemselt külm; aktiivsus – kõrge/keskmine/madal. Pöörake tähelepanu materjalile ja sellele, kui meeldiv või ebameeldiv see teile katsudes tundub.
    Milline on olnud parim tagasiside teie klientidelt?
    Kui inimesed kasutavad termoaluspesu esimest korda, siis nende esimene reaktsioon on: miks ma pole seda varem kandnud? Nad räägivad, et kui tulevad koju, siis nad ei taha termopesu seljast võttagi, sest selles on mugav, pehme ja hubane olla.
    Kiidetakse ka seda, et termoaluspesus ei higista. Muidugi, selle põhiülesanne ongi niiskuse imamine ning keha kuiva ja soojana hoidmine.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Volkswageni rüpes küpseb hiiglaslik ahvatlus
Turulangus on endiselt käimas ja börsid on punased, kuid ükski kriis ei kesta igavesti. Seega tuleks investoril praegu noppida välja tugevaimad aktsiad tööstussektorist ja Volkswageni gruppi kuuluv veokitootja Traton on üks nendest. Kuid miks ikkagi on tööstusettevõtete aktsiad tänavu turu keskmisest enam langenud?
Turulangus on endiselt käimas ja börsid on punased, kuid ükski kriis ei kesta igavesti. Seega tuleks investoril praegu noppida välja tugevaimad aktsiad tööstussektorist ja Volkswageni gruppi kuuluv veokitootja Traton on üks nendest. Kuid miks ikkagi on tööstusettevõtete aktsiad tänavu turu keskmisest enam langenud?
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Vastvalminud Opeli esindus Peetris vahetab omanikku
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.
Bassadone Automotive Nordicule kuuluv Auto-Bon ostab Länsiauto Opeli imporditegevuse Soomes ja Baltikumis, mis tähendab, et omanikku vahetab ka äsja Peetris avatud uus Opeli esindus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.