Venemaa tarnib Soomele õhukaitsesüsteemi, tasumaks osaliselt oma 5,5 miljardi margast võlga, teatas Soome kaitseminister Anneli Taina.
Õhukaitsesüsteem, mille maksumuseks hinnatakse miljard marka, näeb ette maa--õhk ja õhk--õhk tüüpi rakettide tarned Helsingi piirkonna kaitseks. Tarned algavad järgmisel aastal. AP-BNS
Pärast 42 aastat monopoolset seisundit Coca-Cola ainsa esindajana Rootsis kaotas riigi suurim õlletehas Pripps frantsiisi, sest ei olnud nõus USA kompanii poolt pakutud uue lepingu tingimustega. Lepingu katkestamine jõustub kohe ning Pripps peatab Coca-Cola villimise ja tarned, teatas Pripps.
Pripps on siiani müünud Coca-Cola tooteid umbes 1,4 miljardi Rootsi krooni eest aastas. Leping oli sõlmitud 2003. aastani, kuid Coca-Cola kasutas õigust nõuda uusi kõnelusi oluliste muudatuste tõttu Prippsi omanikeringis ja seoses uue kompanii loomisega koostöös Norra Ringnesiga. Prippsi esindajate sõnul toob see kaasa umbes 500--700 töötaja koondamise. AP-BNS
Jugoslaavia keskvalitsus devalveeris eelmisel nädalal rahvuslikku valuutat dinaari 69,7 protsendi võrra, et elavdada Serbia majandust pärast ÜRO majandussanktsioonide tühistamist.
Devalveerimise tulemusena sai dinaar umbes musta turu kursi, mille tegevus on õitsenud vaatamata karmidele karistusabinõudele.
Jugoslaavia keskvalitsus on asunud arglikult ka väliskaubandust liberaliseerima. See moodustab ühe osa turumajandusliku suunitlusega keskpanga peadirektori Dragoslav Avramovici varem välja töötatud majanduse reformimise programmist.
Paraku näib valitsus olevat keeldunud ülejäänud majanduse reformimise abinõudest, mida Avramovic soovitas -- kiirendada erastamist, muuta vabamaks välisinvesteeringud ja suurendada keskpanga võimu. Igatahes valitsus neid oma devalveerimisavalduses ei maini.
Avramovici vägikaikavedu valitsusega on kestnud juba pikka aega.
Tema erastamis- ja reformiettepanekuid on teravalt kritiseerinud Serbia presidendi Slobodan Milosevici võimukas naine Mirjana Markovic.
ÜRO Serbia-vastased majandussanktsioonid kestsid 42 kuud. FT
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.