12 detsember 1995

Esialgu siiski vaid viis bussi

Üleriigiline kära Tallinna linnaliinibusside ostmise ümber vallandus kuu aega tagasi, kui pealinnale pakuti üliodavalt kahtsada kasutatud Mercedes-Benzi bussi. Kirjalikku pakkumust ei järgnenud, tegu oli lihtsalt ametniku ja pakkuja esindaja telefoni teel toimunud mõttevahetusega. Lisaks Tartus asuvale ASile Baltscan on kirjalikult pakkunud oma busse müüa ka Hyundai tehas, sealhulgas konkurendist ligi kolm korda odavamalt. Tallinna autobussikoondise spetsialistidel on tänaseks õnnestunud andmeid saada teadaolevalt ainsast läheduses asuvast kohast, kus Hyundai busse kasutatakse. Leningradi oblasti Tihvini linnaisadel ei jätkunud nelja bussi kohta just eriti palju kiidusõnu.

Tartus valmistatavat Scaniat peetakse küll heaks ja Eesti oludele vastavaks, kuid samas kalliks sõidukiks. Seetõttu kipuvad bussipargid eelistama pigem mitut vana kui ühte uut bussi, kuigi teavad, et odav vana võib uuest ajapikku kulukamaks kujuneda. On selge, et ka Tallinna bussipark pole suuteline kokkukukkuvat Ikaruse masinaparki asendama ainult kahe miljoni krooniste uute Scaniatega.

Olukord on võrreldav vana hea anekdoodiga selle kohta, kuidas restoranis käitutakse enne ja pärast palgapäeva. Enne palgapäeva kaetakse tavaliselt menüü kinni ning vaadatakse ainult hindu, pärast palgapäeva talitatakse vastupidi. Tartu bussitootjad kardavad, et kui praegu kaetakse menüü pool kinni, tuleb bussitehasele Tartus taba ette riputada, sest tellimusportfell on tühi. Samas pole Tallinna maksumaksja raha suunajad kohustatud eelistama Tartu tööstust siiski ainult seepärast, et tegu on kodumaise toodanguga. Eileõhtune otsus näitas, et seekord vaadati nii menüüd kui hinda.

Hetkel kuum