• OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,69%6 235,79
  • DOW 30−0,84%44 452,46
  • Nasdaq −0,75%20 446,72
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,32
  • OMX Baltic−0,57%298,96
  • OMX Riga−0,18%891,94
  • OMX Tallinn−0,72%2 056,31
  • OMX Vilnius−0,3%1 202,46
  • S&P 500−0,69%6 235,79
  • DOW 30−0,84%44 452,46
  • Nasdaq −0,75%20 446,72
  • FTSE 100−0,19%8 806,53
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,32
  • 13.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esialgu siiski vaid viis bussi

Üleriigiline kära Tallinna linnaliinibusside ostmise ümber vallandus kuu aega tagasi, kui pealinnale pakuti üliodavalt kahtsada kasutatud Mercedes-Benzi bussi. Kirjalikku pakkumust ei järgnenud, tegu oli lihtsalt ametniku ja pakkuja esindaja telefoni teel toimunud mõttevahetusega. Lisaks Tartus asuvale ASile Baltscan on kirjalikult pakkunud oma busse müüa ka Hyundai tehas, sealhulgas konkurendist ligi kolm korda odavamalt. Tallinna autobussikoondise spetsialistidel on tänaseks õnnestunud andmeid saada teadaolevalt ainsast läheduses asuvast kohast, kus Hyundai busse kasutatakse. Leningradi oblasti Tihvini linnaisadel ei jätkunud nelja bussi kohta just eriti palju kiidusõnu.
Tartus valmistatavat Scaniat peetakse küll heaks ja Eesti oludele vastavaks, kuid samas kalliks sõidukiks. Seetõttu kipuvad bussipargid eelistama pigem mitut vana kui ühte uut bussi, kuigi teavad, et odav vana võib uuest ajapikku kulukamaks kujuneda. On selge, et ka Tallinna bussipark pole suuteline kokkukukkuvat Ikaruse masinaparki asendama ainult kahe miljoni krooniste uute Scaniatega.
Olukord on võrreldav vana hea anekdoodiga selle kohta, kuidas restoranis käitutakse enne ja pärast palgapäeva. Enne palgapäeva kaetakse tavaliselt menüü kinni ning vaadatakse ainult hindu, pärast palgapäeva talitatakse vastupidi. Tartu bussitootjad kardavad, et kui praegu kaetakse menüü pool kinni, tuleb bussitehasele Tartus taba ette riputada, sest tellimusportfell on tühi. Samas pole Tallinna maksumaksja raha suunajad kohustatud eelistama Tartu tööstust siiski ainult seepärast, et tegu on kodumaise toodanguga. Eileõhtune otsus näitas, et seekord vaadati nii menüüd kui hinda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele