Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Airi erastajaks loodetakse konsortsiumit

    Peterson kinnitas lennukompanii praeguse juhtkonna osalemist erastamisel, kuid lisas, et tegevjuhtkonna mõiste on väga lai. Esitatava pakkumuse taga võib juhtkonnast olla 1--100 inimest. Lennukompanii jaoks oleks kõige parem kombinatsioon, kui erastajaks oleks grupp, mis koosneb finantsinstitutsioonist, kust tuleb raha, lennufirmast, kes kindlustab turu, ja inimestest, kes hakkavad firmat juhtima, rääkis Peterson. Tema sõnade kohaselt peab strateegiline partner olema selline, kellega on võimalik reisijaid üksteisele ette sõidutada. «On selge, et mingisuguse Ladina-Ameerika lennukompaniiga pole mõtet kokku leppida, kuid samas ei saa partner olla ka liiga lähedalt, et liinid ei oleks ühildatavad,» lausus Peterson.
    Petersoni ütlusel ei ole Estonian Airi juhtkonnal oma strateegilise partneri valikul mingit sõnaõigust, kuna erastaja valib erastamisagentuur.
    Teede- ja sideministeeriumi kantsleri Ruth Martini sõnade kohaselt puudub Estonian Airil juriidiliselt ja protseduuriliselt õigus erastamisel kaasa rääkida. «On aga täiesti loogiline, et grupiga, kes töötas välja erastamiskava -- ettevõtte tegevjuhtkond, juhatus, ministeerium ja erastamisagentuur -- peetakse nõu, sealjuures detailidesse laskumata,» lausus Martin. Aktsiakapitali laiendamist, nagu Estonian Airi puhul, ei ole erastamisel varem kasutatud, põhjendas ta.
    Erastamisagentuuri peadirektori Väino Sarneti kinnitusel kuulatakse Estonian Airi juhtkonna argumendid ära isegi juhul, kui nad ka ise erastamispakkumuse teevad.
    Petersoni ütlusel ostetakse erastaja poolt Estonian Airi puhul sisuliselt tulevast kasumit ja potentsiaalset 200 000 reisijaga turgu, mida lennukompanii on võimeline tulevikus aastas teenindama. «Igaüks otsustab ise, kui paljuga ta on nõus sellesse investeerides riskima,» lausus Peterson võimaliku kapitali lisandumise kohta. Estonian Airi juhtkond valitsust varem teavitanud 60--80 miljoni kroonisest kapitalivajadusest.
    Ka Väino Sarnet ei nõustunud ennustama pakutavaid täiendavate investeeringute summasid. Praegusele 93 miljoni kroonisele Estonian Airi aktsiakapitalile loodetakse Sarneti sõnul aga juurde saada 51--66% erakapitali.
    Praeguseks on riigi poolt veel määratlemata, mis saab riigile jäävast 34 protsendist aktsiatest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.