• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,08%6 202,98
  • DOW 30−0,28%44 371,53
  • Nasdaq 0,47%20 297,29
  • FTSE 100−0,32%8 757,29
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,64
  • 28.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas peab toimima klient, kui avastab, et kaup on transpordi käigus rikutud?

Vedaja ja kliendi vaheliste arusaamatuste puhul tuleb sündmus registreerida, et hiljem oleks alus, mille järgi olukorda klaarida ja leida tsiviliseeritud lahendus. Väga sageli esineb aga situatsioone, kus alles paar päeva hiljem otsi kokku tõmmates leitakse, et kõik ei olnud nii nagu vaja.
Üks näide. Toodi Rootsist arvuteid. Autojuht saabus õue ja ütles, et kirjutage kauba kättesaamise kohta saatelehele alla ning võtame koorma maha. Vastuvõtja kirjutaski alla. Mahalaadimisel selgus, et arvutid ei ole päris need, mis vaja. Piltlikult öeldes olid need mööda treilerit ringi jooksnud. Firma juhti ei olnud aga parajasti kohal, mistõttu otsustati koorem ikkagi maha võtta ja hiljem vaadata, mis saab. Hiljem ei saanud midagi, sest saatelehel oli kõik korras. Autojuht oli muidugi piisavalt tark, et vältida vedaja firma süüd. Sealt oleks olnud lühike kuri samm edasi ja autojuht oleks pidanud koorma kinni maksma, sest sõitis liiga kiiresti.
Hilisemad argumendid rikutud kauba kohta ei maksa midagi, kui ei ole selle kohta akti või märget CMRil. Aktiks sobib ka puhas leht, kuhu on vabas vormis kirjutatud mõlemalt poolt probleemi olemus ja seda allkirjaga kinnitatud. Ilma taolise paberita on hiljem võrreldamatult raskem leida lahendust, kuna puudub ühine aluspunkt. Akti koostamine ei võta tükki küljest, kuid kindlustab paljude arusaamatuste puudumise.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele