27 mai 1996

Kuidas peab toimima klient, kui avastab, et kaup on transpordi käigus rikutud?

Vedaja ja kliendi vaheliste arusaamatuste puhul tuleb sündmus registreerida, et hiljem oleks alus, mille järgi olukorda klaarida ja leida tsiviliseeritud lahendus. Väga sageli esineb aga situatsioone, kus alles paar päeva hiljem otsi kokku tõmmates leitakse, et kõik ei olnud nii nagu vaja.

Üks näide. Toodi Rootsist arvuteid. Autojuht saabus õue ja ütles, et kirjutage kauba kättesaamise kohta saatelehele alla ning võtame koorma maha. Vastuvõtja kirjutaski alla. Mahalaadimisel selgus, et arvutid ei ole päris need, mis vaja. Piltlikult öeldes olid need mööda treilerit ringi jooksnud. Firma juhti ei olnud aga parajasti kohal, mistõttu otsustati koorem ikkagi maha võtta ja hiljem vaadata, mis saab. Hiljem ei saanud midagi, sest saatelehel oli kõik korras. Autojuht oli muidugi piisavalt tark, et vältida vedaja firma süüd. Sealt oleks olnud lühike kuri samm edasi ja autojuht oleks pidanud koorma kinni maksma, sest sõitis liiga kiiresti.

Hilisemad argumendid rikutud kauba kohta ei maksa midagi, kui ei ole selle kohta akti või märget CMRil. Aktiks sobib ka puhas leht, kuhu on vabas vormis kirjutatud mõlemalt poolt probleemi olemus ja seda allkirjaga kinnitatud. Ilma taolise paberita on hiljem võrreldamatult raskem leida lahendust, kuna puudub ühine aluspunkt. Akti koostamine ei võta tükki küljest, kuid kindlustab paljude arusaamatuste puudumise.

Hetkel kuum