• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 03.06.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee hangib investeeringuid

RE Eesti Raudtee infrastruktuuridirektor Kaido Simmermann ütles, et tulevikus on võimalik laenu saamine ka Euroopa rekonstruktsiooni- ja arengupangalt (EBRD), sest tänaseks on tehtud juba laenu kasutamise eeluuring.
Panga tehniline töögrupp on uurinud Eesti Raudtee vajadusi laenu suhtes ning teinud omapoolsed ettepanekud, kuhu oleks vaja investeerida. Simmermanni sõnul pakkus EBRD välja, et investeeringuid tuleks teha ligi miljardi krooni eest, millest 700 miljoni krooni laenaks pank.
Tema sõnul selgus panga töögrupi tehtud uuringust, et pank peab vajalikuks raudtee peateede remonditööde jätkamist ning rongide liikumise logistilise skeemi muutmist liinil Tallinn--Narva. Tema sõnul juhtis EBRD tähelepanu sellele, et Tapa jaam tuleks rekonstrueerida üle-eestilise tähtsusega jaamaks. «Meile sobiks see hästi, sest seal on odavam tööjõud ning ruumi arenemiseks ja ehituseks,» lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Simmermann ütles, et oluliseks pidas pank ka seda, et investeeritaks veduritesse. Tema väitel on töös regulaarselt ligi 70 vedurit, millest enamik tuleks kindlasti välja vahetada, see käib aga rahaliselt üle jõu nii raudteele kui ka riigile. Tema ütlusel on ühe uue veduri maksumus ligi 25 miljonit krooni. Simmermanni sõnul võiks veduripargi uuendamise programm kesta kuus aastat.
Rahandusministeeriumi rahvusvaheliste suhete osakonna juhataja Agathe Dalton ütles, et EBRD laenu suhtes on hetkel veel vara midagi öelda, enne pole midagi selge, kui panga direktorite nõukogu pole teinud otsust laenu andmise kohta.
Samas kinnitas Dalton, et on juba tehtud laenu kasutamise eeluuring. Daltoni sõnul on pank rahandusministeeriumile saadetud kirjas öelnud, et oktoobris võivad suure tõenäosusega läbirääkimised alata. «Selleks ajaks peab teada olema laenusumma ja selle realiseerimise projekt,» lisas Dalton.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele