Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Katastroof süvendab lennufirma raskusi
Samal päeval kui TWA korraldas pressikonverentsi, et teatada halbade aegade möödumisest lennufirma käekäigus ning tutvustada laiemalt firma arenguplaane, saabus teade TWA lennukiga toimunud katastroofist. 25 aastat vana Boeing 747-100, mille pardal oli 229 inimest, plahvatas teel New Yorgist Pariisi ning kukkus Atlandi ookeani.
Enne õnnetust oli TWA peadirektor Jeffrey Erickson ajakirjanikele teatanud 400protsendilisest kasumitõusust aasta teises kvartalis ning lootusest headele majandustulemustele ka kolmandas kvartalis. Käesoleva aasta puhastuluks prognoositi 95 miljonit dollarit pärast 227 miljoni dollarilist kahjumit 1995. a. Ühtlasi teatas TWA, et liisib McDonnel Douglaselt 15 lennukit ning et lennukipargi väljavahetamisega tehakse algust 1997. a teisel poolel.
TWA puhul on tegemist ühe USA ajaloo vanima lennufirmaga. Ekstsentriline miljardär Howard Hughes ostis postilennukifirma kolmekümnendatel aastatel ning muutis selle maailma üheks tuntumaks lennufirmaks.
1980. aastatel oli firma kahel korral pankroti äärel. Probleemiks olid kõrged kulud, suureks paisunud tööjõud ning kahjumiga töötavad lennuliinid.
TWA rahvusvahelised lennud suunduvad peamiselt vähemtulusatesse paikadesse Lõuna-Euroopas ja Lähis-Idas.
Investeerimisfirma Salomon Brothers uurimusest ilmnes, et maikuu seisuga oli TWA 188 lennuki keskmine vanus 18,6 aastat, see on üks vanemaid lennukiparke USAs. REUTER-AP-BNS-ÄP