Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mulgi Meieri kampaania on plagiaat
Eelmisel nädalal alustas Mulgi Meier ulatuslikku piima reklaamikampaaniat, kasutades «piimavuntsidega» inimesi ja juhtlauset «Valget vuntsi pole kellelgi».
Toetudes reklaamiajakirja Add Age andmetele on USA programm milk processor education program kasutanud paar aastat sarnast kampaaniat. 110 miljonit dollarit (ligi 1,3 mld krooni) maksma läinud ameeriklaste kampaania juhtlause oli kuni selle aasta suveni: «Piim. Milline üllatus.» Seejärel vahetati lause teise vastu: «Piim. Kus on sinu vuntsid?»
Pärnu reklaamibüroo Credo Reklaami ASi juht Veiko Sööt kinnitas, et Mulgi Meieri reklaami kavand valmis märtsis. «Me ei jäljenda teadlikult rahvusvahelist reklaamikampaaniat, kuid ma ei julge kinnitada, et tegemist on kokkulangevusega,» sõnas Sööt.
Rahvusvaheliselt üheks edukamaks tunnistatud Ameerika «piimavuntside kampaania» on mõeldud Add Age'i andmetel muutma 25--44aastate naiste eelarvamusi piima suhtes.
Reklaamiagentuuri Kolm Karu juhi Olav Osolini kinnitusel on Eestis käivitatud kampaania väga sarnane rahvusvaheliselt üldtuntuks saanud piimareklaamiga. «Nüüd saab siis näha kuulsa reklaami Eesti varianti,» märkis ta.
Priit Isok reklaamiagentuurist Zoom märkis, et ideede ülevõtmist läänest on Eestis ette tulnud ka varem, kuna seadusega saab kaitsta vaid reklaami tekstiosa, mitte ideed. «Idee varastamine on agentuuri südametunnistuse asi,» lisas Isok.
«Mul on vähemalt hea meel, et varastatakse häid ideid, sest omamoodi aitab see reklaamide taset tõsta,» kinnitas Isok.