• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.10.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Ühispank astub kindlustusärisse

Eesti Transpordikindlustus soovib kuue miljoni kroonist aktsiakapitali suurendada kümne miljoni kroonini.
Kalle Kaldjärv rääkis, et reedel tuleb kokku Transpordikindlustuse nõukogu, mis peab otsustama aktsionäride üldkoosoleku kokkukutsumise novembri keskel. 1. jaanuaril jõustuvate kindlustusseaduse muudatuste järgi peab vastutuskindlustusega tegeleva kindlustusseltsi aktsiakapital olema vähemalt kümme miljonit krooni.
Kalle Kaldjärve sõnul ei kavatse Transpordikindlustuse senised aktsionärid kindlustusseltsi Ühispangale maha müüa, vaid leida täiendav investor. Tema kinnitusel pakub Transpordikindlustus Ühispangale kahe miljoni kroonise nominaalväärtusega aktsiaid ülekursiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Küsimuse peale, kui suureks võiks kujuneda aktsiate hind, vastas Kaldjärv: «Meie üheksa kuu kasum oli kaks miljonit krooni, selge, et aktsate hind tuleb aazhioga.»
Praegu kuulub 64 protsenti Transpordikindlustuse aktsiatest Eesti transpordiettevõtetele ja 36 protsenti eraisikutele.
Ühispanga juhatuse esimees Ain Hanschmidt kinnitas, et pank oma kahjukindlustusseltsi luua ei kavatse. Seetõttu on investeerimine mõnda juba tegutsevasse kindlustusseltsi tema sõnul igati loogiline.
Läbirääkimised Transpordikindlustuse ja Ühispanga vahel on poolte kinnitusel algstaadiumis. Samas märkis Kalle Kaldjärv, et kui mingil põhjusel ei peaks läbirääkimised Ühispangaga lõppema aktsiakapitali suurendamisega, suurendavad seltsi senised aktsionärid Transpordikindlustuse aktsiakapitali aastavahetuseks nõutud kümne miljoni kroonini.
Ain Hanschmidt lisas, et Ühispank soovib luua aga ise elukindlustusseltsi, mis hakkaks pakkuma nii kapitalikogumis-, pensioni- kui teisi elukindlustusliike. Elukindlustusseltsi loomine on Hanschmidti kinnitusel panga jaoks strateegiliselt tähtis.
Eesti suurematest kommertspankadest on Ühispank ainus, kellel pole seni oma elu- ega kahjukindlustusseltsi. Hansapanga kindlustusselts alustas tegevust sel aastal, Hoiupank ostis ära RASi Eesti Kindlustus, Tallinna Pangale kuuluvad kindlustusseltsid Leks ja Aval.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele