Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volkswagen tegi vana nime peale uue auto
Kuu aega tagasi tõi Volkswagen AG Pariisi autonäitusel välja uuendatud Volkswagen Passati. Ehkki firmade endi poolt jagatavatesse pressimaterjalidesse tuleb teatud reservatsioonidega suhtuda, tuleb seekord päri olla, et vanast Passatist on järgi jäänud praktiliselt vaid nimi.
Volkswageni sõiduautode suurimat mudelit on seni toodetud peaaegu 7 miljonit ja võib kindel olla, et uuest mudelist tuleb tõhusalt lisa. Ehkki väliskujult vägagi Audit meenutav, ei kavatse Volkswagen AG, kuhu ka Audi kuulub, uue Passatiga siiski ühtegi Audi mudelit välja vahetada, nagu mõne aja eest ekslikult avalikkuse ette jõudis.
Võrreldes eelkäijaga on uus Passat 5 cm pikem. Auto teljevahe on 2700 mm (vanal mudelil 2625 mm). Auto sisemus pole siiski nii palju kasvanud kui välismõõtmed -- vahemaa gaasipedaalist tagaistme seljatoeni on eelkäijast vaid 3 mm pikem.
Passati kerekuju on tippklassist -- õhutakistustegur 0,27 on omas klassis parim resultaat maailmas.
Mootorivalikusse kuulub 7 eriilmelist jõuallikat, alates 90hj turbodiislist, lõpetades 193hj kuuesilindrilise bensiinimootoriga. Esmakordselt Volkswageni ajaloos kuulub mootorivalikusse Audidelt tuttav mootor, millel on viis klappi silindri kohta -- 1,8-liitrisel 125hj mootoril ja eelpoolmainitud tippmudelil.
Ka salong ei meenuta vana Passatit enam kuigivõrd, olles selgelt Audi mõjutustega. Erinevaid varustustasemeid on kolm -- Comfortline, Trendline ja Highline, mida saab kombineerida praktiliselt kõigi modifikatsioonidega.
Kõik Passatid varustatakse standardvarustuses viiekäigulise manuaalkäigukastiga, kuni 150hj mootoriga mudelitele saab paigutada ka neljakäigulist automaatkäigukasti. Eestisse jõuab uus Passat kas selle aasta lõpus või järgmise alguses.