• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,37%39 664,95
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen tegi vana nime peale uue auto

Kuu aega tagasi tõi Volkswagen AG Pariisi autonäitusel välja uuendatud Volkswagen Passati. Ehkki firmade endi poolt jagatavatesse pressimaterjalidesse tuleb teatud reservatsioonidega suhtuda, tuleb seekord päri olla, et vanast Passatist on järgi jäänud praktiliselt vaid nimi.
Volkswageni sõiduautode suurimat mudelit on seni toodetud peaaegu 7 miljonit ja võib kindel olla, et uuest mudelist tuleb tõhusalt lisa. Ehkki väliskujult vägagi Audit meenutav, ei kavatse Volkswagen AG, kuhu ka Audi kuulub, uue Passatiga siiski ühtegi Audi mudelit välja vahetada, nagu mõne aja eest ekslikult avalikkuse ette jõudis.
Võrreldes eelkäijaga on uus Passat 5 cm pikem. Auto teljevahe on 2700 mm (vanal mudelil 2625 mm). Auto sisemus pole siiski nii palju kasvanud kui välismõõtmed -- vahemaa gaasipedaalist tagaistme seljatoeni on eelkäijast vaid 3 mm pikem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Passati kerekuju on tippklassist -- õhutakistustegur 0,27 on omas klassis parim resultaat maailmas.
Mootorivalikusse kuulub 7 eriilmelist jõuallikat, alates 90hj turbodiislist, lõpetades 193hj kuuesilindrilise bensiinimootoriga. Esmakordselt Volkswageni ajaloos kuulub mootorivalikusse Audidelt tuttav mootor, millel on viis klappi silindri kohta -- 1,8-liitrisel 125hj mootoril ja eelpoolmainitud tippmudelil.
Ka salong ei meenuta vana Passatit enam kuigivõrd, olles selgelt Audi mõjutustega. Erinevaid varustustasemeid on kolm -- Comfortline, Trendline ja Highline, mida saab kombineerida praktiliselt kõigi modifikatsioonidega.
Kõik Passatid varustatakse standardvarustuses viiekäigulise manuaalkäigukastiga, kuni 150hj mootoriga mudelitele saab paigutada ka neljakäigulist automaatkäigukasti. Eestisse jõuab uus Passat kas selle aasta lõpus või järgmise alguses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele