Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti lao- ja transpordifirmad peavad tegema kvalitatiivse hüppe, et saavutada lääne eksportööride usaldust, ütles Võrus peetud transiidialasel seminaril esinenud Taani logistikaekspert Stig Lofberg.
Lofberg kinnitas, et praegu pole Võru ega ka Eesti firmad tervikuna suutelised pakkuma itta müüvatele lääne eksportööridele täisteenust, mis hõlmaks kauba saabumist Eestisse, selle pakendamist ja edasimüümist.
Samuti pole Eesti transiidiriigina veel küllalt tuntud ja usaldatav, mistõttu suurem osa itta suunduvast kaubast liigubki läbi Skandinaavia, mis on stabiilsem ja parema teenindusega piirkond.
Võru linnapea Harri Treiali sõnul peab Eesti oluliselt vähendama aega, mis kulub kauba liikumisel jaotuskeskusest lõpptarbijani. Eestisse kavatsetakse ehitada kaks transiitkauba jaotuskeskust -- üks Põhja-Eestisse ja teine Võrru, Põlvasse või Valka.
Võru linna huvi kauba jaotuskeskuse loomise vastu on seotud tööhõiveprobleemiga, ütles Võrumaa Teatajale linnapea Harri Treial. Tema sõnul annaks transiitkauba jaotuskeskus Võrus tööd ligi tuhandele inimesele, mis võimaldaks linnal kokku hoida ca 10 miljonit krooni abiraha. ETA
Läti ja Venemaa teedeministeerium jõudsid Läti päevalehe SM Segodnja teatel esialgse kokkuleppeni ühise raudteesõlme väljaehitamiseks kahe maa piiril Sebezhis.
Projekti maksumust hinnatakse 309 miljardile rublale ehk ligi 700 miljonile kroonile. Läti loodab saada Euroopa Liidult laenuabi.
Ühes raudteesõlme väljaehitamise kavadega lepisid osapooled kokku ühtsete, vähemalt aastase kehtivusega kaupade läbiveo tariifide kehtestamises. Sellega loodetakse tagada veomahu kindel kasv, kuna pikaajalised tariifid võimaldavad kauba lähetajal oma kulusid pikaajalises perspektiivis ette planeerida.
Tänavu on üldine kaubavedude maht Läti ja Venemaa vahel eelmise aastaga võrreldes kasvanud 38 %, kuna sellest laekuvad tulud suurenesid 25 %. LETA-ETA
La Manche'i väina alust tunnelit haldav operaatorfirma Eurotunnel SA/Plc teatas esmaspäeval, et teisipäeval hakkavad taas tunnelis liikuvad rongid platvormvagunitel vedama sõiduautosid, turismibusside ülevedu on kavas käivitada 6. jaanuaril.
Kaubavedu rongidega algas Eurotunnelis mõned päevad pärast 18. novembri põlengut ning reisijaveole spetsialiseerunud Eurostari kiirrongid alustasid tunnelis liiklust 4. detsembril. AFP-ETA