17. detsember 1996 kell 22:00

Inglased sõdivad Fazeri lagritsaneegrite vastu

Ühenduse Anti Racist Alliance üks liidreid nõuab Euroopa Liidu sekkumist, kui Fazer oma turustuspoliitikat ei muuda.

«Meil ei ole midagi täiendavat lisada. Inimeste kujutamine pakendil ei ole keelatud,» ütles Fazeri tegevdirektor Felix Björklund.

Felix Björklundi sõnul ei ole ettevõttel mingit kavatsust muuta kaubamärki, mis on kasutusel olnud juba 1945. aastast saadik.

«Siin ei ole mingit negatiivset alatooni. Pigem vastupidi. Aasta tagasi avaldas meile tunnustust üks värvilistest mängijatest koosnev jalgpallimeeskond. Meeskond pakkus koostööd lagritsa ning kaubamärgi osas, mis nende meelest oli väga positiivne,» ütles Felix Björklund.

Erinevalt Rootsist on Soome alles hoidnud vanast ajast pärinevad magusasortide nimed, ehkki need sisaldavad sõna «neeger». Nii ametlikus pruugis kui reklaamis räägitakse näiteks endiselt «neegri musidest» erinevalt Rootsi «shokolaadimusidest».

Üks põhjus võib olla väga kitsendav põgenikepoliitika, mille eest Soomet rahvusvaheliselt aastaid on kritiseeritud. Soomes lihtsalt ei ole nii palju värvilisi, et sellisest asjast probleem tekiks.

Peale Fazeri «lagritsaneegrite» on sama toode ka Fazeri konkurendil Halval ning väike Brunbergi pereettevõtte Borgås toodab jätkuvalt «neegri musisid», mida turustab lopsakate musihuultega neegrinaine. Ka Halvas pole plaane loobuda «lagritsaneegritest», kes on olemas juba 40 aastat. DI

Hetkel kuum