• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,57%39 584,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,57%39 584,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naftaterminaali ehitus Koplisse

Opositsioonierakonnad süüdistasid eelmisel nädalal korduvalt majandusminister Jaak Leimanni riigi huvide kahjustamises, kui ta kirjutas 17. märtsil koos Orenburgi oblasti kuberneriga alla kavatsuste protokollile. Opositsioon väidab muu hulgas, et uue naftaterminaali ehitus Kopli poolsaarele on põhjendamatu ja keskkonnaohtlik.
Majandusministeeriumi funktsiooniosakonna juhataja Kalev Pikaru ütles, et majanduspoliitiliselt oleks Orenburgnefti terminaal kasulik nii riigile kui Tallinna linnale. «Tallinna linnavõimud aktsepteerisid seda ideed juba mullu detsembris,» väitis Pikaru. «Seda suhtumist kinnitas Tallinna volikogu 8. mail, kui andis Bekkeri sadama tsoneerimisloa.»
Pikaru viitas Tallinna keskkonnaameti juhatajale Aap Mummele, kes on Äripäevas öelnud, et ei näe põhjust naftaterminaali ehitust kahtluse alla panna, kui järgitakse keskkonnaekspertiisi nõudeid. Pikaru lisas, et opositsiooni vastuseis naftaterminaalile on poliitiline mäng, mis võib ohtu seada kogu koostöö Uurali oblastitega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Bekkeri sadamat haldava ASi Balti Baas kontrollpaki omanik AS Hoisti Kraana pantis oma aktsiad Orenburgneftile, mis on juba alustanud terminaaliprojekti finantseerimist.
Balti Baasi nõukogus riiki esindav majandusministeeriumi grupijuht Uuno Nooni lükkas tagasi ajakirjanduses esitatud väited, et kui terminaali ehitusest asja ei saa, läheb kogu sadam Orenburgneftile. «Hoisti Kraanal on võimalik aktsiad välja osta või lähevad need avalikku müüki,» ütles Nooni. Tema sõnul avaneb pant Hoisti Kraana ja Orenburgnefti vahelise lepingu kohaselt 26. mail ning asjade edasine käik sõltub juba pooltevahelistest läbirääkimistest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele