Soome autotootja Sisu laiendas oma E-klassi raskeveokite mudelivalikut E12-seeriaga. Uuendati ka juba poolteist aastat tagasi esitletud E14-seeriat. Suve lõpul peaks uuenema ka väikseima mootoriga mudel E11. Uute mudelite esmaesitlus toimus hiljutisel Kuljetus 97 messil Helsingis.
Ehkki suur osa Sisu veokite detailidest ja sõlmedest toodetakse väljaspool Soomet, on tegu siiski Soome autoga, sest tema nn kodumaisusaste on üle 60 protsendi. Võib arvata, et seoses Renault V.I ja Sisu ühinemisprotsessiga muutub see protsent siiski mõnevõrra väiksemaks.
Sisu E12 jõuallikaks on USA autotootja Mack 12-liitrine kuuesilindriline mootor. Põhimootori võimsus on 430 hj, kes vajab veelgi suuremat võimsust, nende tarbeks pakutakse ka 470 hj jõuallikat.
Sisu E12 18-käiguline käigukast pärineb Renault'lt ja on sama, mida kasutatakse ka Renault' lipulaeval Premium.
Teise viimase aja Sisu põhiuudise, 14-liitrise Cumminsi mootori ja Eaton/Fulleri käigukastiga Sisu E14 suurim muutus senitoodetud mudeliga võrreldes puudutab Renault' toodetud kabiini kasutuselevõttu. Veermik ja alus on toodetud endiselt Sisu enda poolt.
Sisu on Soomes eelmise aasta raskeveokite müügitulemuste põhjal Volvo ja Scania järel kolmandal kohal.
Eestis Sisu oma müügitulemusi erinevalt Volvost ja Scaniast ei avalikusta.
Seotud lood
Koolitusele kuluvaid summasid saab paremini rihtida, kui juba värbamisprotsessil on pööratud tähelepanu sellele, et kandideerija eviks ettevõttele olulisi hoiakuid, kinnitasid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja töötaja kogemuse juht Gerly Roosmets.