• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 06.06.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sisu laiendas E-klassi raskeveokite valikut

Soome autotootja Sisu laiendas oma E-klassi raskeveokite mudelivalikut E12-seeriaga. Uuendati ka juba poolteist aastat tagasi esitletud E14-seeriat. Suve lõpul peaks uuenema ka väikseima mootoriga mudel E11. Uute mudelite esmaesitlus toimus hiljutisel Kuljetus 97 messil Helsingis.
Ehkki suur osa Sisu veokite detailidest ja sõlmedest toodetakse väljaspool Soomet, on tegu siiski Soome autoga, sest tema nn kodumaisusaste on üle 60 protsendi. Võib arvata, et seoses Renault V.I ja Sisu ühinemisprotsessiga muutub see protsent siiski mõnevõrra väiksemaks.
Sisu E12 jõuallikaks on USA autotootja Mack 12-liitrine kuuesilindriline mootor. Põhimootori võimsus on 430 hj, kes vajab veelgi suuremat võimsust, nende tarbeks pakutakse ka 470 hj jõuallikat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sisu E12 18-käiguline käigukast pärineb Renault'lt ja on sama, mida kasutatakse ka Renault' lipulaeval Premium.
Teise viimase aja Sisu põhiuudise, 14-liitrise Cumminsi mootori ja Eaton/Fulleri käigukastiga Sisu E14 suurim muutus senitoodetud mudeliga võrreldes puudutab Renault' toodetud kabiini kasutuselevõttu. Veermik ja alus on toodetud endiselt Sisu enda poolt.
Sisu on Soomes eelmise aasta raskeveokite müügitulemuste põhjal Volvo ja Scania järel kolmandal kohal.
Eestis Sisu oma müügitulemusi erinevalt Volvost ja Scaniast ei avalikusta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele