• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 03.12.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Omavalitsused hakkavad arutama sõidukimaksu

Valitsuse pressiesindaja Daniel Vaarik kinnitas, et kuigi ministeeriumide kooskõlastused on eelnõule antud juba Tiit Vähi valitsuse ajal, ei kiirustata eelnõu saatmisega riigikogule. «Kuna kavandatakse mootorsõiduki maksu laekumist maksumaksja elukohajärgse kohaliku omavalitsuse eelarvesse, peetakse vajalikuks kooskõlastamist omavalitsustega,» ütles Vaarik.
Seni on mootorsõiduki maksu kehtestamise õigus kohaliku maksuna olnud omavalitsustel. Valitsust pressikonverentsil esindanud riigisekretär Uuno Veeringu sõnul pole praegu selge, mis saab näiteks Tallinna linna poolt juba kehtestatud mootorsõiduki maksust. «Maksu kavatsetakse koguda rangelt sihtotstarbelisena teedevõrgu säilitamiseks, korrashoiuks ja ehitamiseks,» väitis Veering.
Järgmisel aastal ligi veerand miljardi kroonist laekumist kavandava eelnõu kohaselt maksustataks kõik autoregistris registreerimisele kuuluvad sõidukid ja haagised vastavalt registrimassile. Mootorsõiduki aastamaks jaguneb eelnõu järgi sõiduautodel rohkem kui kahekümnesse registri- või täismassi kategooriasse, ulatudes bensiinimootorite puhul 150 kroonist kergematele sõidukitele kuni paari tuhande kroonini raskematele sõidukitele. Samas näiteks diiselmootoritega sõiduautode maksumäär on eelnõu järgi kaks korda kõrgem bensiinimootoriga auto maksust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Olev Raju sõnul on tema kokku puutunud poole tosina mootorsõiduki maksu seaduse variandiga ning ükski neist pole teda rahuldanud. «Riigikogu on mootorsõiduki maksu arutanud kaks korda ning iga kord tagasi lükanud. Loodan, et uuele katsele tuleb valitsus parema pakkumisega,» ütles Raju. Raju sõnul ei peaks maksu kogumise alust määrates keskenduma vaid ühele näitajale, nagu mass, väljalaskeaasta või omaniku elukoht, vaid maksumäär tuleks kombineerida eri näitajatest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele