• OMX Baltic−0,37%293,15
  • OMX Riga0,1%911,69
  • OMX Tallinn−0,55%1 901,06
  • OMX Vilnius−0,26%1 264,33
  • S&P 5000,53%6 664,01
  • DOW 300,52%46 190,61
  • Nasdaq 0,52%22 679,98
  • FTSE 100−0,86%9 354,57
  • Nikkei 225−1,44%47 582,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,9
  • OMX Baltic−0,37%293,15
  • OMX Riga0,1%911,69
  • OMX Tallinn−0,55%1 901,06
  • OMX Vilnius−0,26%1 264,33
  • S&P 5000,53%6 664,01
  • DOW 300,52%46 190,61
  • Nasdaq 0,52%22 679,98
  • FTSE 100−0,86%9 354,57
  • Nikkei 225−1,44%47 582,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,9
  • 13.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autofirmad eiravad siseturureegleid

Euroopa komisjonile on esitanud rohkesti kaebusi sakslased, kes kurdavad, et neile ei müüda Saksa autot teises Euroopa Liidu (EL) riigis. Kõige rohkem saab sarjata Volkswageni kontsern.
Kuid ka teisi Saksa autofirmasid on avalikult arvustatud, et nad ei soovi tunnustada Euroopa siseturgu ja selle reegleid. Põhimõtteliselt võidakse Volkswagenile siseturureeglite rikkumise eest määrata kõrge trahv, mis teoreetiliselt võib moodustada kuni 10% kontserni käibest.
Probleeme tekitab eelkõige käibemaksu suur erinevus Euroopa riikides, mistõttu sama marki auto hind võib riigiti erineda kuni 20%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teisest küljest võivad Saksa autotootjad klientide kaotamise pärast süüdistada ka iseennast. Sest autode kättesaamise järjekorrad on Saksamaal äärmiselt pikad.
Saksa tarbijaorganisatsioonide arvates oleks trahvidest efektiivsem, kui autode müük vabastada autokontsernide järelevalve alt. KL-ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele