• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 21.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Firma naaberriigis muudab veohinda

Kaks Eesti autoveoettevõtet tahavad Venemaa-suunalises transpordis tegutseda oma Venemaa tütarfirmade abil. Kaks Venemaa autoveofirmat alustavad firma loomist Eestis. Eesti ja Venemaa transpordifirmade tegevuse alustamine naaberriigi territooriumil muudab kliendile veoteenuse odavamaks ja kvaliteetsemaks.
Veohind langeb, sest Venemaale tütarfirma asutanud Eesti veofirma ei pea transpordi korraldamiseks kulutama raha Venemaa teelubade ostmiseks. Eestis asuv veofirma peab Venemaa territooriumil asuvatel maanteedel sõitmiseks ostma piirilt 250 dollarit maksva veoloa, sest riikide vahel vahetatavad tasuta load lõppesid juba aasta esimestel kuudel. Kuna Venemaa vedajad ei suuda konkurentsivõimelist veoteenust Eestisse pakkuda, siis ei ole Venemaal ka nõudlust tasuta Eesti veolubade järele ning neid saavad ära kasutada Venemaale firmad loonud Eesti autovedajad.
Venemaa firmad saavad Eestisse firmat asutades vähendada oma kodumaal asuva firma teenuse omahinda. Kaks Venemaa firmat on võtnud kinni Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni ideest luua Eestis firmad, mis ostavad siin veokid ning viivad need seejärel välisfirma investeeringuna Venemaa firmasse. See aitab Venemaa autovedajal vältida 35protsendilist uute autode maksustamist, sest välisfirma investeeringud on Venemaal maksuvabad. Seega saavad Vene vedajad pakkuda ka odavamat veoteenust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veohinda hakkab alla suruma konkurentsi kasv. Liiklus Venemaa vahel on hõre, sest Eesti veofirmad pelgavad probleeme Venemaa tolliga ja kardavad autodest ilma jääda. Venemaa veofirmade lisandumisega Venemaa ja Eesti vahelisse transporti muutub konkurents tihedamaks. Hinnale on konkurents aga alati mõjunud pärssivalt.
Venemaa vahet sõitavte autode kvaliteet paraneb. Seni on Eesti veofirmad suunanud riskantsele Venemaa veoärile autopargi vanemad liikmed. Kui Venamaa firmad hakkavad oma Eestis asutatud firmade kaudu autoparki uuendama, jõuavad nende kaudu Venemaa-vahelisse liiklusse uued veokid.
Kõik need positiivsed muudatused ei teostu siiski niipea. Eesti autovedajatest on Venemaal oma tütarfirma asutanud Nikol ja firma rajamisega tegeleb Skriining-Transport. Äsja Eestis käinud Venemaa autovedajate delegatsioonist on asunud autopargi uuendamise eesmärgil Eestisse firmat rajama kaks Venemaa vedajat. Nende nelja firma tegemistest on esialgu vähe, et veohindades mingeid muudatusi toimuks.
Seda enam on Eesti firmadel mõtet rajada Venemaale oma tütaresindusi. Skriining-Transpordi direktori Aleksei Reimani sõnul hakkab Venemaa teeloast võidetav 250dollariline summa jääma ettevõtte kasumisse. Veohinna langetamiseks pole veel põhjust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele