Kaks Eesti autoveoettevõtet tahavad Venemaa-suunalises transpordis tegutseda oma Venemaa tütarfirmade abil. Kaks Venemaa autoveofirmat alustavad firma loomist Eestis. Eesti ja Venemaa transpordifirmade tegevuse alustamine naaberriigi territooriumil muudab kliendile veoteenuse odavamaks ja kvaliteetsemaks.
Veohind langeb, sest Venemaale tütarfirma asutanud Eesti veofirma ei pea transpordi korraldamiseks kulutama raha Venemaa teelubade ostmiseks. Eestis asuv veofirma peab Venemaa territooriumil asuvatel maanteedel sõitmiseks ostma piirilt 250 dollarit maksva veoloa, sest riikide vahel vahetatavad tasuta load lõppesid juba aasta esimestel kuudel. Kuna Venemaa vedajad ei suuda konkurentsivõimelist veoteenust Eestisse pakkuda, siis ei ole Venemaal ka nõudlust tasuta Eesti veolubade järele ning neid saavad ära kasutada Venemaale firmad loonud Eesti autovedajad.
Venemaa firmad saavad Eestisse firmat asutades vähendada oma kodumaal asuva firma teenuse omahinda. Kaks Venemaa firmat on võtnud kinni Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni ideest luua Eestis firmad, mis ostavad siin veokid ning viivad need seejärel välisfirma investeeringuna Venemaa firmasse. See aitab Venemaa autovedajal vältida 35protsendilist uute autode maksustamist, sest välisfirma investeeringud on Venemaal maksuvabad. Seega saavad Vene vedajad pakkuda ka odavamat veoteenust.
Veohinda hakkab alla suruma konkurentsi kasv. Liiklus Venemaa vahel on hõre, sest Eesti veofirmad pelgavad probleeme Venemaa tolliga ja kardavad autodest ilma jääda. Venemaa veofirmade lisandumisega Venemaa ja Eesti vahelisse transporti muutub konkurents tihedamaks. Hinnale on konkurents aga alati mõjunud pärssivalt.
Venemaa vahet sõitavte autode kvaliteet paraneb. Seni on Eesti veofirmad suunanud riskantsele Venemaa veoärile autopargi vanemad liikmed. Kui Venamaa firmad hakkavad oma Eestis asutatud firmade kaudu autoparki uuendama, jõuavad nende kaudu Venemaa-vahelisse liiklusse uued veokid.
Kõik need positiivsed muudatused ei teostu siiski niipea. Eesti autovedajatest on Venemaal oma tütarfirma asutanud Nikol ja firma rajamisega tegeleb Skriining-Transport. Äsja Eestis käinud Venemaa autovedajate delegatsioonist on asunud autopargi uuendamise eesmärgil Eestisse firmat rajama kaks Venemaa vedajat. Nende nelja firma tegemistest on esialgu vähe, et veohindades mingeid muudatusi toimuks.
Seda enam on Eesti firmadel mõtet rajada Venemaale oma tütaresindusi. Skriining-Transpordi direktori Aleksei Reimani sõnul hakkab Venemaa teeloast võidetav 250dollariline summa jääma ettevõtte kasumisse. Veohinna langetamiseks pole veel põhjust.
Seotud lood
Kuld on eraisiku jaoks üks lihtsamaid ja kergemini arusaadavamaid viise investeerimiseks. Füüsilise kulla ostmine ja müümine ei nõua erilisi eelteadmisi ning investeerimisalast kogemust. Piisab teatud põhitõdede mõistmisest ning nende järgimisest.
Hetkel kuum
Neli aktsiat, mille ostmist tasub kaaluda
Tagasi Äripäeva esilehele