Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vahendusfirma kaudu voolab Eesti Raudteest raha välja

    Varuosade ostmiseks vahendusfirma kasutamine algas veidi üle kuu tagasi, kui Eesti Raudtee veeremiteenistus pöördus Narvas asuva varuosade tarnija ASi EVMET-Mehaanik poole palvega esitada arved varuosade eest erafirmale ERC-Service. Arvete esitamist vahendusfirmale, mitte otse Eesti Raudteele põhjendas sellesisulises pöördumises veeremiteenistuse haldusosakonna juhataja Erkki Laving finantsolukorra muutusega. Seejärel on EVMET-Mehaanik esitanud Eesti Raudteele vajalike varuosade arved vahendus-
    firmale. Vahendusfirma lisab sama kaupa Eesti Raudteele edasi müües hinnale viiendiku. Varuosade tellimuste mahtu arvestades on Eesti Raudtee vahendajale ERC-Service juba mitusada tuhat krooni maksnud.
    Eesti Raudteel on lepinguid kümnete vahendus-
    firmadega, selgitas Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. «Aasta algul oli konkurss ja ERC tegi parima pakkumuse,» põhjendas ta erafirma valikut.
    Juchnewitschi sõnul ei vasta tõele, et Eesti Raudtee maksab vahendajale viiendiku võrra enam kui otse Narva tarnijalt ostes. «Ma ütlen, et see on puhas laim,» kommenteeris Juchnewitsch.
    Kuuldes, et Äripäeval on usaldusväärne informatsioon hinna lisamise kohta firmas ERC-Service, kinnitas Juchnewitsch, et seda tõestavad dokumendid on võltsitud. «Las keegi teeb nende paberite põhjal analüüsi, see on uurimisorganite rida,» lausus Juchnewitsch.
    Reedese päeva jooksul muutis meelt ka Narva firmale pöördumise saatnud Eesti Raudtee veeremiteenistuse haldusosakonna juhataja Erkki Laving. Hommikul Äripäevaga kohtuma nõustunud ja kommenteerida lubanud ametnik oli pärastlõunal kokkulepitud kellaajal vastupidisel seisukohal. «Ma ei saa midagi kommenteerida,» ütles Laving.
    Eesti Raudtee ja firma ERC-Service on peale varuosade hankimise seotud ka omanikeringi kaudu. Eelmisel nädalal selgus, et Eesti Raudtee oli rentinud firmale Tartu ja Valga puiduterminaali, mille vastu protestis suuremaid metsatöötlejaid ühendav metsatööstuse liit. Puiduterminaali rentimise võistupakkumist ettevalmis-
    tanud Eesti Raudtee projektijuht Meelis Järva oli ühtlasi võitnud firma ERC-Service nõukogu liige. Firmat juhib Meelis Järva isa Ants Järva. Teine ERC-Service nõukogu liige on endanimelise advokaadibüroo omanik vandeadvokaat Jaak Oja, kes on esindanud Eesti Raudteed mitmes vaidlusküsimuses. ERC-Service oli ka firma, kes rentis välja suure nõudlusega Tallinna Balti jaama taksopeatuse.
    Eesti Raudtee on samal ajal valitsusele ja erafirmadele tõestamas oma suurt rahavajadust investeeringuteks, milleta ei suuda ettevõte edasi töötada. Nii on Eesti Raudtee teatanud naftasaaduste vedajaile plaanist tõsta tuleval aastal veotariife poole võrra. Teede- ja sideminister Raivo Vare taotles eelmisel kuul valitsuselt 350 miljonit krooni Eesti Raudtee tuleva aasta investeeringuplaani täitmiseks. Seejärel otsustas valitsus Euroopa investeerimispangalt 200 miljoni krooni laenamise kasuks. See laen tuleb Eesti Raudteel tagasi maksta suurema teenitud tulu või väiksema kulu arvel.
    Eesti Raudtee suure investeeringuvajaduse tõttu on Raivo Vare põhjendusel vaja teha kaubaveo erastamisotsus veel enne aastavahetust.
    Möödunud nädala lõpul teatas oma huvist Ameerika Ühendriikide raudteefirma English Welsh & Scottish Railways (EW&S), teatas uudisteagentuur BNS viitega ajakirjale Journal of Commerce. Wisconsin Central Ltd-le kuuluv EW&S peakorteriga Londonis kontrollib suuremat osa kaubavedudest Suurbritannia erastatud raudteesüsteemis, edastas BNS. Eesti Raudtee kaubavedude erastamise vastu tunneb huvi ka teine Ühendriikide firma Omnitrax.
    Eesti Raudtee eelmise aasta puhaskasum oli 1 miljardi kroonise käibe juures 12 miljonit krooni. 1996. aastal teenis Eesti Raudtee kolmveerand miljardi kroonise käibega puhaskasumit 1,4 miljonit krooni. Selle aasta loodab Eesti Raudtee lõpetada kasumiga, mis ulatub kuni 12 miljoni kroonini.
    Autor: Koit Luus
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Nõrk tehnoloogiasektor surus USA turud taas langusele
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Ulub koos huntidega: Wolf Groupi kaks tütart tegutsevad Venemaal rahulikult edasi
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.