• OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,14%301,73
  • OMX Riga−0,26%890,55
  • OMX Tallinn−0,06%2 068,23
  • OMX Vilnius0,25%1 200,48
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,1%8 752,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 01.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bensiini hinna tõus jätkub

Eile tõusis bensiini 95E tonnihind Rotterdamis 162 dollarini, sama bensiinimargi liitri hind Tallinna tanklates ületas päev varem 7 krooni piiri. Viimase kuuga on bensiinitonni hind Rotterdami börsil tõusnud 106-lt 162 dollarile.
Eesti jaemüüjate suurima varustaja Neste müügijuht Rain Talmar nimetas kütuse hinnatõusu peamiste põhjustena naftatootjate tootmismahu vähendamise kokkulepet, dollari kursi tõusu krooni suhtes ja sõjategevust Jugoslaavias.
Talmar viitas ka asjaolule, et jaemüügihind Eestis ei tõuse ainult börsihinna tõusu, vaid ka hinnavahelt tasutava käibemaksu võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Eesti Statoil direktor Epp Kiviaed märkis, et ettevõtte tulusus peab ka rahvusvahelise turu hinnatõusu tingimustes jääma samaks.
Kiviaed nimetas kütuse hinna tõusu konkreetseid prognoose spekulatiivseteks. «Aga kui trend on ülespoole, siis meie läheme proportsionaalselt sellega kaasa,» lisas ta.
Rahvusvaheliste autovedudega tegeleva ASi Mobiil juhatuse liige Jaak Kivisild kommenteeris kütuse hinnatõusu: «Olukord on skisofreeniline.»
Tema sõnul on veohinnad aastaga langenud 30--50 protsendi võrra ning autovedajad müüvad teenust alla omahinna.
Kivisild väljendas veendumust, et Eesti kütusemüüjad kujundavad hindu kartellikokkulepetega.
«Vedajaid on aga palju, üle 400, nii et meie ei saa kartellikokkulepetega hindu tõsta,» nentis Kivisild.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele