• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärikasutus seab Internetile erinõuded

    Internetiühendus ja sellega seotud teenused on suureks abiks ettevõtte töö efektiivsel korraldamisel.
    Era- ja äriklientuurile sobivate teenuste omadustes leidub erinevusi, mida maksab firmal internetiteenust valides silmas pidada.
    Töökindlust tasub äritegevuses kasutatava ühenduse valikul kõige rohkem silmas pidada. Kui firma kõikide müügitöökohtade funktsioneerimine peaks sõltuma Interneti vahendusel töötava andmeside toimimisest, ei saa katkestusi lubada.
    Töökindlama side tagamine on kallim, sest nõuab dubleerivaid sideühendusi ja võrgusõlmi ning automaatseid ümberlülitusi organiseerivaid keerulisi haldussüsteeme.
    Eraklientuurile on teenuse soodne hind enamasti töökindlusest olulisem. Läbimõeldud lahendused ja tihe koostöö internetiteenuse pakkujaga tagavad aga väga usaldusväärse side -- usaldusväärsema, kui varem ärikasutuses kasutust leidnud privaatkanalid.
    Lisateenuste olemasolu ja sobivus on teiseks tähtis kriteerium ärikliendi otsustustes. Kui eraklient rahuldub reeglina sissehelistamisteenuse ehk dial-up'i ja ühe elektronposti aadressiga, siis firmad vajavad ka ainsale ühendusteenusele lisaks suuremat arvu individuaalseid elektronposti aadresse.
    Lisaks individuaalsetele aadressidele läheb vaja erinevaid mitteisiklikke aadresse (alias'ed, näiteks [email protected]), millele saabunud info saatja eest varjatud koosseisuga kasutajagrupile edasi suunatakse.
    Mõnedele aadressidele saabuvatest kirjadest soovitakse automaatset mobiiltelefonile teavitamist, sageli on vajalikud ka mitmesugused aadressilistid arvuka klientuuriga lihtsamaks suhtlemiseks.
    Äriklientuuri tehniline tugi erineb oluliselt eraklientuurile vajalikust ega piirdu kaugeltki Windowsi dial-up ehk sissehelistamise konfiguratsiooni alase konsultatsiooniga.
    Äriklient tellib võrguoperaatori käest tihti ka kohtvõrkude hoolduse, kus lisaks tööjaamadele on oluline osa serveritel. Kui kasutajad on aga peakontorisse koondumise asemel erinevatesse büroodesse või koguni kodudesse hajutatud, tasub koostöös teenusepakkujaga juba kogu firma tegevuseks vajalik informatsioon paigutada võrgusõlmedes asuvatesse serveritesse, oma kohtvõrkudest välja. Selline lahendus on paindlikum, odavam ja töökindlam, tagades paremini ka andmete kaitse ja säilivuse.
    Kasvava tähtsusega on mitmesugused serveriteenused. Firma veebiserver ei asu majanduslikult mõtlevates firmades enam ammu ka püsiühenduse olemasolul arvutimehe laua all, vaid sideteenuse pakkuja võrgusõlmes. See tagab kasutajatele hoopis teistsuguse kättesaadavuse nii sidekiiruse kui töökindluse mõttes.
    Infotehnoloogiavajaduste kogukulu on näitaja, mida äriklient peaks jälgima palju suurema tähelepanuga kui mõne üksiku teenuse hinda.
    Pole harvad juhtumid, kus odava või tasuta teenuse kasutuselevõtul kasvavad ootamatult telefoniarved või väheneb tööviljakus. Lihtne näide on selline: dial-up'i tarbimisega seotud kogukuludesse kuulub ärikliendi puhul lisaks internetiteenuse pakkujale ja telefonifirmale makstavatele summadele ka kasutaja tööaeg. Kuna viimane komponent on kallim kui kaks esimest kokku, siis tasub kogukulude alandamise huvides hankida kõige kvaliteetsem ja kiirem internetiteenus, olgu see või kalleim saadaolevatest. Äriklient peab oma info kätte saama, kulutamata kallist tööaega aeglase Interneti järel ootamisele.
    Autor: Neeme Takis
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Kristi Saare juhtidele: sul on juba piisavalt, aita nüüd teisi
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.
Teil kõigil on piisavalt raha, nüüd on aeg aidata ka teistel selleni jõuda, rääkis Naisinvestorite Klubi asutaja ja eestvedaja Kristi Saare Pärnu juhtimiskonverentsil.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.