• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 09.11.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-otsepostitusel hea tagasiside

Turunduskommunikatsiooni kampaaniate käigus tehtud kodulehekülgede kasutamise statistika ja selle analüüs annavad head infot edasiseks planeerimiseks.
Igal teisel meetodil hangitav teave maksab palju rohkem. Et uuritavate tarbijate ring piirdub vaid internetikasutajatega, on pigem eelis kui puudus, sest internetikasutajad on magus sihtrühm.
Juhul kui soovitakse internetikampaaniaga omandatud andmeid edaspidi e-posti teel suhtlemiseks kasutada, ei tohi rikkuda inimeste privaatsust. Vastasel korral tekitab firma endale negatiivse maine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõigepealt peab otse tarbijale minev e-post olema nii vormilt kui ka sisult korrektselt vormistatud. Tihti ei mäleta tarbija pärast kampaania lõppu enam, missuguses tarbijamängus ta on osalenud ja kuhu oma isikuandmed jätnud. Seetõttu peab saadetavas kirjas kindlasti meelde tuletama, kust aadress saadi. Kirjasaajale peab jätma ka võimaluse end soovi korral e-posti nimekirjast kustutada.
Sarnaselt tavalise otsepostitusega peab ka otse tarbijale saadetav elektronpost sisaldama konkreetset pakkumist, mis kirja saajat tegevusele õhutaks. Nii on võimalik pärast postituse lõppemist ka tulemusi hinnata: kas reageeriti või ei reageeritud, kas osteti või ei ostetud.
Tagasiside hindamiseks võib kasutada samasuguseid kriteeriume kui traditsioonilise postituse puhul. Keskmiselt 5--7% tagasisidet näitab head tulemust. Praegu, mil otsepostitust e-posti teel Eestis veel laialdaselt ei kasutata, on oodata ka aktiivsemat tagasisidet.
Autor: Mihkel Lauk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele