Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõppev aasta aitas säästa

    Kolm automüügifirmat viiest pidasid lõppeva aasta suurimaks tehniliseks saavutuseks väiksemahuliste mootorite muutumist ökonoomseks, kuid võimsamaks.
    ASi Info Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu hinnangul on tänavu turule tulnud uued Renault' mootorid suurim tehniline saavutus selle automargi juures. «Spordiosakonna insenerid nägid nende kallal vaeva juba 1988. aastast alates. Ja tulemus oli tõeliselt hea -- väga hea dünaamikaga, samas väikese mahu ja kütusekuluga mootorid,» lausus Lillipuu. Renault' uued 1,4- ja 1,6-liitrised mootorid arendavad vastavalt 95 ja 110 hobujõudu, kulutades sealjuures kütust keskmiselt 6--7 liitrit saja kilomeetri kohta. 1,6-liitrise mootoriga Renault Megane Kombi saavutas ka Tehnikamaailma autotestis võidu just suuresti tänu uuele mootorile.
    Mootorite arengut tõstis Tiit Lillipuu esile ka Volvode juures. Esmakordselt paigutati S80 seeriaautole põikiasetsev kuuesilindriline reasmootor, samuti on märkimisväärne Volvo uus 2,4-liitrine R5 mootor, mille kütusekulu on võrreldav 1,4- liitrise mootoriga.
    Ka Toyotade ja Peugeot'de müüjad hindasid tänavust mootorite arengut kõrgelt. Toyota Priusele paigaldatud esimesed hübriidmootorid ning VVT-tehnoloogia kasutuselevõtt väiksemahuliste mootorite juures leidis rahvusvahelist tunnustust -- Toyota Yarise 1,0- liitrine VVT-mootor kuulutati aasta mootoriks 1999. Seda eeskätt oma ökonoomsuse ja väga hea sooristusvõime poolest.
    Peugeot' uue kõrgsurve (HDI) diiselmootori hindas suurimaks saavutuseks ASi Kommest Auto järelturustuse direktor Andrus Seaver. «Esimesena tuli see kasutusele uuendatud Peugeot 406 juures, kuid käesoleval hetkel on neid ka Peugeot 306-l ning aastal 2000 tuleb HDI-diiselmootor ka kõikide teiste Peugeot' sõiduautode mootorivalikusse,» lausus Seaver.
    HDI-diiselmootor erineb tavalisest diiselmootorist selle poolest, et kõrgsurvepumbast väljub vaid üks toru, milles olev kütuse surve on ligi kaks korda suurem tavalisest. Kütust pihustatakse silindrisse mitmes faasis, mis tagab parema käivitamise ja vähendab oluliselt diiselmootorile omast teravat plaginat ja vibratsiooni.
    Kõrgsurve all silindrisse pihustatud kütus tagab omakorda parema põlemise väiksema koguse juures ja kaheliitrise diiselmootoriga Peugeot' keskmiseks kütusekuluks said autotestijad vaid 5,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Nn ühe anuma sissepritset (CDI -- commonrale direct injection) kasutatakse agaralt ka Saksa autotööstuses.
    Revolutsiooni autotööstuses tegi lõppeval aastal turule jõudnud Volvo S80. Turvameetmed, mida sellel autol kasutati, olid seeriaautodel ainulaadsed. Külgmised turvakardinad, lülisambavigastuse vastane süsteem jm oli suur samm edasi. Lisaks võeti S80 juures tavaliste elektrijuhtmete asemel kasutusele optilised valguskaablid. Need omakorda ühendavad uudsesse Multiplex-süsteemi auto 18 pardaarvutit, mis juhivad ja koordineerivad kõikide elektriliste ja elektrooniliste elementide tegevust.
    Multiplex-elektrisüsteemi võttis kasutusele ka Peugeot 406, kevadel lisandub sama süsteemiga Peugeot 607 ja ülejäänud selle automargi uued mudelid.
    ASi Itaalia Auto automüügidirektori Tarmo Remmeti hinnangul on Itaalia autotööstuse saavutus lõppeval aastal Alfa Romeo uus F1 käigukast, mida saab juhtida elektrooniliselt otse roolirattalt.
    ASi Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik tõstis aga esile kogu Mazda toodangu, sest kaheksa uue mudeli turule toomine ühe aasta jooksul ei ole autofirmade seas just tavaline nähtus.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.