• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõppev aasta aitas säästa

    Kolm automüügifirmat viiest pidasid lõppeva aasta suurimaks tehniliseks saavutuseks väiksemahuliste mootorite muutumist ökonoomseks, kuid võimsamaks.
    ASi Info Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu hinnangul on tänavu turule tulnud uued Renault' mootorid suurim tehniline saavutus selle automargi juures. «Spordiosakonna insenerid nägid nende kallal vaeva juba 1988. aastast alates. Ja tulemus oli tõeliselt hea -- väga hea dünaamikaga, samas väikese mahu ja kütusekuluga mootorid,» lausus Lillipuu. Renault' uued 1,4- ja 1,6-liitrised mootorid arendavad vastavalt 95 ja 110 hobujõudu, kulutades sealjuures kütust keskmiselt 6--7 liitrit saja kilomeetri kohta. 1,6-liitrise mootoriga Renault Megane Kombi saavutas ka Tehnikamaailma autotestis võidu just suuresti tänu uuele mootorile.
    Mootorite arengut tõstis Tiit Lillipuu esile ka Volvode juures. Esmakordselt paigutati S80 seeriaautole põikiasetsev kuuesilindriline reasmootor, samuti on märkimisväärne Volvo uus 2,4-liitrine R5 mootor, mille kütusekulu on võrreldav 1,4- liitrise mootoriga.
    Ka Toyotade ja Peugeot'de müüjad hindasid tänavust mootorite arengut kõrgelt. Toyota Priusele paigaldatud esimesed hübriidmootorid ning VVT-tehnoloogia kasutuselevõtt väiksemahuliste mootorite juures leidis rahvusvahelist tunnustust -- Toyota Yarise 1,0- liitrine VVT-mootor kuulutati aasta mootoriks 1999. Seda eeskätt oma ökonoomsuse ja väga hea sooristusvõime poolest.
    Peugeot' uue kõrgsurve (HDI) diiselmootori hindas suurimaks saavutuseks ASi Kommest Auto järelturustuse direktor Andrus Seaver. «Esimesena tuli see kasutusele uuendatud Peugeot 406 juures, kuid käesoleval hetkel on neid ka Peugeot 306-l ning aastal 2000 tuleb HDI-diiselmootor ka kõikide teiste Peugeot' sõiduautode mootorivalikusse,» lausus Seaver.
    HDI-diiselmootor erineb tavalisest diiselmootorist selle poolest, et kõrgsurvepumbast väljub vaid üks toru, milles olev kütuse surve on ligi kaks korda suurem tavalisest. Kütust pihustatakse silindrisse mitmes faasis, mis tagab parema käivitamise ja vähendab oluliselt diiselmootorile omast teravat plaginat ja vibratsiooni.
    Kõrgsurve all silindrisse pihustatud kütus tagab omakorda parema põlemise väiksema koguse juures ja kaheliitrise diiselmootoriga Peugeot' keskmiseks kütusekuluks said autotestijad vaid 5,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Nn ühe anuma sissepritset (CDI -- commonrale direct injection) kasutatakse agaralt ka Saksa autotööstuses.
    Revolutsiooni autotööstuses tegi lõppeval aastal turule jõudnud Volvo S80. Turvameetmed, mida sellel autol kasutati, olid seeriaautodel ainulaadsed. Külgmised turvakardinad, lülisambavigastuse vastane süsteem jm oli suur samm edasi. Lisaks võeti S80 juures tavaliste elektrijuhtmete asemel kasutusele optilised valguskaablid. Need omakorda ühendavad uudsesse Multiplex-süsteemi auto 18 pardaarvutit, mis juhivad ja koordineerivad kõikide elektriliste ja elektrooniliste elementide tegevust.
    Multiplex-elektrisüsteemi võttis kasutusele ka Peugeot 406, kevadel lisandub sama süsteemiga Peugeot 607 ja ülejäänud selle automargi uued mudelid.
    ASi Itaalia Auto automüügidirektori Tarmo Remmeti hinnangul on Itaalia autotööstuse saavutus lõppeval aastal Alfa Romeo uus F1 käigukast, mida saab juhtida elektrooniliselt otse roolirattalt.
    ASi Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik tõstis aga esile kogu Mazda toodangu, sest kaheksa uue mudeli turule toomine ühe aasta jooksul ei ole autofirmade seas just tavaline nähtus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jah, nüüd tuleb seljad kokku panna!
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Riik hankijana peaks praeguses keerulises majanduskeskkonnas, kus kõikvõimalikku laadi turutõrked on igapäevane nähe, olema töö teostaja suhtes mõistlik ja paindlik, kirjutab Äripäev juhtkirjas. Liigne bürokraatia, nagu me juhtkirjades sageli meelde tuletame, ei tule ühelgi ajal kasuks, kriisis aga on selle mõju hukutav.
Tallinna börs alustas uut nädalat kukkumisega
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Tallinna börs langes täna koos ülejäänud Euroopa turgudega. Enim kukkusid kodubörsil PRFoodsi, Silvano Fashion Groupi ja Ekspress Grupi aktsiad.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.