• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statistikas kadunud autode saatus endiselt selgusetu

Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu esimees Jaak Uudla sõnul käis ta eile olukorda ARKis selgitamas, kuid vastust küsimusele, kus viga peitub, ta ei saanud. ?Homme lubati hakata ARKs asjaga tõsiselt tegelema, mina ei suuda küll ühtegi loogilist seletust leida,? lausus eile Uudla, kes lisaks taotles andmeid ka tollist, et näha, kas eksitus pole saanud alguse ekspordi ja Eestisse müüdud autode segiajamisest.
Uudla sõnul on ebaloogiline, et autofirmad saaksid müügikoguseid nii palju suuremaks kirjutada. ?See tähendaks ligi sada autot firma kohta, kui kõik valetaksid. See on täielik absurd. Olen sel teemal rääkinud väga paljude firmadega, kes kõik kinnitavad, et nad on oma andmed edastanud täpselt vastavalt tegelikule müügile,? lausus Uudla.
Temale teadaolevalt oli programmimuudatus ARKis möödunud aasta märtsis ja aasta alguse müüginumbrid ei sisaldanud 1999. aastal toodetud uusi autosid. Mõningaid erinevusi võib esineda üksikute autoklasside lõikes, näiteks luges osa autofirmasid pikap-tüüpi maasturid sõiduautoks, ARK aga veoautoks. Selliste autode osakaal on aga suhteliselt tühine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti autofirmade väitel müüsid nad mullu Eestisse
10 876 uut sõiduautot, ARK andmeil jõudis neist registrisse vaid 8830 autot. Kumbki osapool ei ole seni oma eksitust tunnistanud.
Autor: ÄP Online

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele