• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

?Piisoni lend? kummutab käibetõdesid

Müük on selle igivana mängu nimi, mida igaüks meist tunneb. Minu sõnum oma inimestele oli alati: ?Müüge, müüge, müüge.? Ja kui ajad läksid karmimaks, siis: ?Müüge rohkem!?. Olen aru saanud, et mu eesmärk oli küll õige, aga vahend vale. Minu lähenemine oli müügikeskne. Et oma turuliidri positsiooni säilitada, muutsin ma lähenemist. Me võtsime rohkem kliendikeskse hoiaku. Kui klient soovis lõhnastatud roosat tinti, siis me valmistasime talle selle vastavalt tellimusele. Kui ta soovis seda järgmiseks teisipäevaks, siis me viisime talle selle kohale järgmiseks teisipäevaks.
Aga nagu ikka, ajad muutusid. Klientide rikutus kasvas veelgi. Konkurendid tulid lagedale veelgi nutikamate asjadega. Nüüd õpetan ma oma müügiesindajaid rääkima: ?Uurime üheskoos, kuidas tindi värv aitab kaasa teie eesmärkide saavutamisele.? Siit kõlab läbi partnerikeskne lähenemine.
Nii räägivad minavormis James A. Belasco ja Ralph C. Stayer raamatus ?Piisoni lend?.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juhtimisguru Eliyahu M. Goldratti raamatuid väljaandev osaühing A. Y. Goldratt Baltic üllitas eelmise aasta lõpus juhtimist ja liidri rolli käsitleva raamatu ?Piisoni lend?. Raamatu autorid näitavad isiklike ning konsultantidena omandatud juhtimise kogemuste varal, et vana juhtimisparadigma ? planeeri, organiseeri, anna korraldusi, koordineeri ja kontrolli ? ei toimi enam. Kuigi ligi 250-leheküljeline raamat keskendub peamiselt juhi rolli muutusele kaasaegses ettevõttes, saab raamatust olulist mõtteainet turunduse paremaks juhtimiseks. Suur osa tekstist ja konkreetsetest näidetest pärineb reaalsetest ettevõtetest. ?Mina pean seda konkreetsust just ?Piisoni? tugevaks küljeks,? leiab raamatu üks tõlkijatest Heiti Pakk. ?Loomulikult ei saa neid üks-ühele rakendada, kuid näiteks muudatusi palga- ja infosüsteemides või jutuajamisi suurepäraste tulemuste üle ei saa teisiti tõlgendada kui ?retsepte?, mida ja mis järjekorras mingi probleemi lahendamiseks peaks tegema,? lisab ta.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele