Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurlinn siidiväravate taga

    Vanematelt ingliskeelsetelt kaartidelt leiame selle linna Cantoni nime all, kuigi tegemist on eksitusega.
    Tõestisündinud loo järgi küsisid kolonisaatoritest nimepanijad vastutulnud inimestelt selle koha nime, kus nad Pärlijõe suudmes olid maale tulnud. Inimesed ütlesid neile maakonna nime, kolonisaatorid arvasid, et kuulevad linna nime ning ristisidki linna valesti.
    Kümnemiljoniline Guangzhou on Guangdongi provintsi keskus ja tähendab Hiinale juba 2000 aastat väravat. Praeguseks on leitud kindlaid tõendeid, et juba Antiik-Rooma kaupmehed käisid mööda merd Guangzhous siidi ostmas, samuti tegid seda araabia meremehed. Nad tõid lisaks vürtsidele Hiinasse ka oma ornamendid, mida kohe hakati tikkima siidivaipadele ja siidisirmidele (arvestati välisturu soove) ning juba 7. saj kasutama ka islami kunstis, mida budismi, taoismi ja konfutsianismi kõrval samuti vaja läks.
    Hiinas ehitatakse väga kõrgele, kõrgemale kui kuskil mujal maailmas. Goangzhoust leiate 83korruselise hotelli, üle 60 korruse küünib juba õige mitu hoonet. Pilvelõhkujaid on kõikides Hiina linnades ? mitte ainult kiiresti areneval rannikul, vaid ka sisemaal, kõrbeoaasides ja suurte mäeahelike vahel orgudes.
    Goangzhou kesklinn kujutab endast kiirteede võrgustikku päikeses säravate klaasmürakate vahel. Õhtupimeduses heikleb kõikjal neoonreklaam. Siin ja seal on kesklinnas näha hoogsat lammutustööd, mõnel pool on säilinud veel vanu, kahe-kolmekorruselisi Hiina-päraseid kivimaju.
    Kenamad neist jäävadki alles mälestuseks möödunud aegadest ning need rõhutavad vana ja uue kokkukõla. Eriti mõjus on Buddha-kloostri pagood pilvelõhkuja kõrval oma mitmekordse, üleskäänatud nurkkatusega.
    Kui Põhja- ja Kesk-Hiinas näete kõikjal jalgrattureid ja velorik?asid, siis lõuna troopikakuumuses eelistatakse mopeede, mootorrattaid ja motorik?asid, ka on lõunahiinlane harilikult rikkam põhjahiinlasest. Viljakas maa annab kuni neli riisisaaki aastas, erimajandustsoonides on inimeste palgad kõrgemad.
    Guangzhou muuseumis on Eesti lipp ? seal lehvivad kõikide nende maade lipud, kellega Hiinal on diplomaatilised suhted. Nagu Hiinas ikka, on muuseum pühendatud kohalikele keisritele, valgustab ajajärku, mil piirkond oli iseseisev keisririik.
    Hiina köögist on palju imelugusid räägitud, tegelikult on Hiinas neli erinevat kööki, neist kuulsaim on Guangzhou köök, millest jutud ka esimesena Euroopasse jõudsid.
    Guangzhous süüakse tõepoolest kõike, restorani sisenedes on vestibüülis näha puurid ja akvaariumid. Puurides on maod, küülikud ja kassid, akvaariumides vee-elukad alates kaladest ja lõpetades limukatega. Kord nägin kõhutavat emakassi imetamas ühte poega ? teised pojad olid jõudnud maiustavate goangzhoulaste kõhtu. Kohalikud usuvad, et madu, mis sarnaneb draakoniga, lisab sööjale tarkust. Tiigriga sarnanev kass aga annab jõudu.
    Kõik restoranid on alati rahvast tulvil, teenindamine on aga kindlasti üks parimaid maailmas.
    Kui te lennukiga lendate Lõuna-Hiina mere kohalt mandri suunas, siis näete, et hiiglaslikul madalikul Zhujiangi (Pärlijõe) suudmes on linn linnas kinni. Tõepoolest, ka ümbruskonna kaart kinnitab sama.
    Põhjas on kuulus Hongkong, Lõunas mitte vähem kuulus Macao, mõlemad nad kuuluvad praegu Hiinale, ent on säilitanud oma eristaatuse.
    Tänaseks valitseb India läänerannikul endiselt vaesus, ent Hongkongi ja Macao vahel lausa kujuteldamatu rikkus ? need ongi need tihedalt asustatud linnad Dongshan, Yuexiu, Zengcheng, Haungpu, Huadu ja teised, kõik pilvelõhkujatega miljonilinnad. Kolm neist erimajandustsoonid ? Shenzhen, Shantou ja Zhuhai ?, aastaid tagasi veel kõigi poolt unustatud armetud kalurikülad.
    Erimajandustsoonid asuvad Hongkongi ja Macao külje all ning nende eesmärk on meelitada Hiinasse väliskapitali. Ja see eesmärk on täidetud. Tavaliselt on Hiina linnad ülerahvastatud, tänavail tungleb rahvahulk, sõiduteedel on tihti ummikud. Eritsooni sisenedes torkab kõigepealt silma tühjus suurtel ja laiadel tänavail. Päeval liigub vähe inimesi ja autosid, tänavad täituvad alles õhtujaheduse ajal.
    Kõikidel tsoonidel on praamiühendus Hongkongi ja Macaoga. Zhuhaist on Macao pilvelõhkujad silmaga näha, samuti elegantsed ja suurejoonelised sillad, mis ühendavad Jiuao ja Hanzidao saart Aomeni poolsaarega.
    Reisijad aga sarnanevad meie omadega. Õhtuti ruttavad laevadele inimesed, kellel käed on täis kompse. Ka hongkonglased ja macaolased käivad mandril sisseoste tegemas, täpselt samuti nagu soomlased Tallinnas.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.