Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ootab Euroopa Liidult miljardit krooni

    PHARE programm on mõeldud sotsiaalmajanduse arendamiseks, administratiivse suutlikkuse tõstmiseks ja seadusandluse ühtlustamiseks.
    Toetuse määramisel arvestab Euroopa Komisjon nii rahvaarvu, SKTd inimese kohta, eelnenud programmide tulemuslikkust kui ka Euroopa Liidu kandidaatriigi edusamme ühinemise ettevalmistamisel.
    Eesti kulutab PHARE raha tänavu järgmiselt:
    Institutsionaalse ja administratiivse suutlikkuse tugevdamiseks 167,5 mln krooni; näiteks Schengeni konventsiooni rakendamine 26,2 mln krooni, maksuameti suutlikkuse suurendamine 25,7 mln krooni, euroliitumise kiirendamine 23,5 mln krooni.Sotsiaalmajanduse arengu edendamiseks 118,9 mln krooni; näiteks kutsehariduse arendamise programm 23,5 mln krooni, noorte töötute tööhõive programm 15,7 mln krooni.Läänemere piiriäärsete alade koostööprogrammis osalemiseks 47 mln krooni.Eesti osalusmaksu katmiseks Euroopa Ühenduste programmides 43,8 mln krooni.
    ISPA on keskkonna- ja tranpsordi infrastruktuuri programm, mis on suunatud suuremate keskkonna- ja transpordiprojektide kaasfinantseerimisele kuni 85 protsendi ulatuses. Soovitavalt on aga projektide finantseerimine suhtega 50/50 protsenti.
    Projekti suurus on minimaalselt 78,3 mln krooni. Prioriteetsed projektid on seotud joogivee, heitvee, jäätmekäitluse, õhu saastatuse, raudtee, maantee, sadamate ja lennujaamadega.
    Lisaks projektidele antakse toetust ka nende elluviimiseks vajalike teadmiste ja tehnika omandamiseks kuni 100 protsendi ulatuses. ISPA eesmärk on valmistada kandidaatriike ette liikmesriikide ühtekuuluvusfondi raha kasutamiseks.
    Eestis kasutatakse ISPA raha aastatel 2000?2001 järgmiste projektide juures:
    Ikla-Tallinn-Narva maantee (1. faas): kogumaksumus 295,8 mln krooni, euroraha 220,7 mln krooni;Ikla-Tallinn-Narva maantee (2. faas): kogumaksumus 294,2 mln krooni, euroraha 220,7 mln krooni;Narva reoveepuhastusjaam: kogumaksumus 295,8 mln krooni, euroraha 78,3 mln krooni;Tartu tunnelkollektor: kogumaksumus 120,5 mln krooni, euroraha 86,1 mln krooni;Viljandi veepuhastussüsteem: kogumaksumus 98,6 mln krooni, euroraha 73,6 mln krooni;Tallinna prügila (1. faas): kogumaksumus 95,5 mln krooni, euroraha 72 mln krooni;Tallinna prügila (2. faas): kogumaksumus 104,9 mln krooni, euroraha 78,3 mln krooni;Koidula raudteepiiripunkti ettevalmistus: kogumaksumus 28,2 mln krooni, euroraha 21,1 mln krooni;Pärnu prügila: kogumaksumus 104,9 mln krooni, euroraha 78,3 mln krooniTartu piirkonna prügila: kogumaksumus 136,2 mln krooni, euroraha 78,3 mln krooni;Kirde-Eesti reoveepuhastussüsteem: kogumaksumus 203,5 mln krooni, euroraha 78,3 mln krooni.
    SAPARDi raames pidi EL eelmise aasta algusest toetama põllumajandust ja maaelu arendamist. Seni pole ükski kandidaatriik midagi saanud. Programmi käivitamine eeldab riiklike arengukavade koostamist, taotluste hindamis- ja kontrolliametkondade loomist ja kõige selle kinnitamist Euroopa Komisjonis. See on veninud, mistõttu abirahad pole hakanud Brüsselist tulema, kuid möödunud aastaks arvestatud raha on kinnituste kohaselt siiski alles ka käesoleval aastal kasutamiseks.
    SAPARDi põhimõtete järgi makstakse toetust kuni 50 protsendi ulatuses investeeringust, millest EL rahastab 75 protsendti ja Eesti riik 25 protsenti. Toetuste maksmise alus on põllumajandusministeeriumis koostatud maaelu arengu kava;
    SAPARDI raha kasutatakse Eestis:
    põllumajandustootmise investeeringutoetuseks;investeeringud põllumajandussaaduste töötlemiseks ja turustamiseks;investeeringud maapiirkondades alternatiivse majandustegevuse arendamiseks;maapiirkonna infrastruktuuri investeeringutoetus;investeeringutoetus külade renoveerimiseks (alates 2002);tehniline abi (programmide ettevalmistus, järelevalve, teavitamistöö).
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.