Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõõdetavad protsessid parandavad efektiivsust

    Paljud müügiorganisatsioonid on hakanud jälgima peale müügiesindajate tulemuste ka nende tehtavate tegevuste üldarvu. Kasutusele võetud andmebaasi märgitakse üles kõik visiidid, pakkumised ja vajadusel ka telefonikontaktid, mida iga kliendiga on tehtud. Mingi perioodi tagant mõõdetakse iga müügiesindaja efektiivsust (näiteks müügiesindaja visiitide arv/saavutatud käive) ja võrreldakse seda teistega.
    Võrdluse tulemusena tehakse järeldus, et näiteks müügiesindaja Mati müüb paremini kui Kalle. Ometi jääb selgusetuks, mida konkreetselt Mati paremini teeb. Kas ta veenis hästi uut klienti esimesel visiidil või presenteeris hästi uut toodet vanale kliendile?
    See jääb selgusetuks, sest kõiki Mati visiite vaadati koos ehk ei eristatud kliendi kinnistamiseks vajalikke visiite, uue toote turule toomise presentatsioone, uue kliendi veenmiseks vajalikke visiite jne.
    Kõik erineva eesmärgiga visiidid toodi ühe näitaja alla ja nimetati üldistatult visiitideks. Selline üldistus seab üldised eesmärgid ka müügiesindajate arendustegevustele ehk nii müügikoolitus kui ka juhi juhtnöörid müügi parandamise osas jäävad üldistatud kujule. Sagedane soovitus, mida Eesti müügijuhid sellistel puhkudel esile toovad on ? tuleb suurendada tegevuste arvu (visiidid, telefonikontaktid). Samas, kas see aitab ja kas piisab ainult visiitide ning telefonikontaktide üldarvu mõõtmisest?
    Tavaliselt ei aita ainult visiitide arvu suurendamine oluliselt müügitulemust parandada, sageli on vaja hoopis parandada kvaliteeti müügiprotsessi eri etappidel. Viimast võib võrrelda ka tippspordiga, kus näiteks viiskümmend aastat tagasi piisas jooksjal vaid hooaja jooksul läbitud üldkilomeetrite fikseerimisest ja planeerimisest. Jooksutulemuse parandamiseks tuli järgmisel hooajal rohkem kilomeetreid läbida.
    Tänapäeval on aga soovitud edu tagamiseks vajalik mõõta iga treeningtsükli efektiivsust (meditsiinilised mõõtmised, erineva suunitlusega treeningute mõju hindamine, vahe-eesmärgid, vormi ajastamine, sportlaste tegevuste võrdlemine igas etapis ja nii edasi). Alles siis saab öelda, missugune tegevus tagab hea tulemuse ja missugune mitte ning miks.
    Müügiprotsessi kvaliteedi parandamiseks on vajalik aga kirjeldada müügiprotsessi lähtuvalt eesmärkidest (uue toote turule toomine, uue kliendi võitmine jne). Olles müügiprotsessi kirjeldanud, saab hakata mõõtma, mida müügi eri lõikudel hästi tehakse ja millisel etapil on arenguruumi.
    Lähtuvalt protsessi ning firma spetsiifikast kulub efektiivsuse mõõtmiseks vajalike numbrite jälgimiseks ja statistika tekitamiseks orienteeruvalt üks kalendrikuu kuni üks aasta, juhul kui müügiprotsess on kirjeldatud ning varem ei ole protsessist lähtuvalt tegevusi mõõdetud.
    Alles siis, kui on olemas suhtarvud, saab teha järeldusi, millises protsessi lõigus on vaja tegevusi tõhustada.
    Joonisel kujutatud müügiprotsess on ühes hulgimüügifirmas kokkulepitud tegevuste jada uue tooterühma müümiseks sihtrühmale, kes müüjafirmat suhteliselt vähe tunneb. Kirjeldatud protsessis on kokku lepitud suhtarvud, mida mõõdetakse (mitu telefonikõnet on vaja visiidile pääsemiseks, mitu visiiti on vaja n arvu lepingute saamiseks, mitu järelkontakti on vaja tulemuse saavutamiseks).
    Müügiesindajate efektiivsusnäitajate võrdlemisel saab teha järeldusi, kellel ja missuguses protsessi lõigus on suurim arenguvajadus. Samamoodi saab selgitada ka samal protsessi etapil kõige efektiivsemalt (loe: kvaliteetsemalt) tegutseva müügiesindaja.
    Nüüd on võimalus täpsemalt kaardistada kõige edukam tegevus protsessi mingil lõigul. Juurdelisatud tabelis (lk 32) näitena toodud ühe hulgimüügifirma müügiesindaja Ants pääses kõige kiiremini visiidile ehk tema esimene telefonikõne oli kõige tõhusam. Järelikult saab Antsu telefonikõne detailsemal kaardistamisel ja ülesehituse kirjeldamisel seda kohaldada ka ettevõtte teistele müügiesindajatele. Viimane on teostatav firmasisese seminari ehk protsessi ühest etapist lähtuva müügikoolituse kaudu.
    Tegutsemise ühtlustamiseks esimesel telefonikõnel saab koostada ka abivahendi ehk kõne struktuuri, kus on arvestatud nn etapi parimate kogemusi. Väljatöötatud kõne ülesehitust saavad kasutada ka firma uued töötajad ning väikese kohaldamisega on seda võimalik kasutada teiste uute tooterühmade turuletoomisel. Sarnaselt saab müügitöö kvaliteeti parandada ka teistel protsessi etappidel.
    Seega kontaktide arvu mõõtmine üldiselt ei aita enamikul müügiorganisatsioonidel tulemust parandada, sest see on nn eilse päeva mõõtmistehnika. Visiitide üldarvu teadmisest võib olla vaid kasu vähem keerukates müügiprotsessides (näiteks ukselt uksele müük), kuid ta annab vähe lisaväärtust, kui müügiprotsess on pikem ja keerukam. Vaja on mõõta tegutsemist lähtuvalt protsessi etappidest, alles siis saab näha, missuguses müügi lõigus tegutsetakse hästi või halvasti.q
    Autor: Jaanus Viese
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.