Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rohkem lapsi, kraanasid, teenuseid

    Tallinna arenduseelistused on kirjas Tallinna arengukavas 2001 ?2005. Linnavalitsuse valikul on 9 olulisima, nn kriitilise eesmärgi esikolmik ? investeeringute sissevoolu kiirendamine, linnaasutuste teeninduse paremustamine, laste/noorte elukeskkonna kvaliteedi parendamine. Need on nn läbimurde eesmärgid, mille toel olla võimalik teha kvalitatiivne või kvantitatiivne hüpe. Neile, kes soovivad sõrmega linnaisade ja -emade lubaduste nimekirjas järgi vedada ? olulisemad väljakutsed on rohkem lapsi, kraanasid, teenuseid.
    Linna üldplaneering peaks looma eeldused linnaelanike arvu säilimiseks praegusel tasemel või selle mõõdukaks kasvuks. Seejuures nähakse ette, et kesklinn säilib Tallinna peamise keskusena.
    Kirjas on ka üks väga hea põhimõte ? töö- ja elukohtade tasakaalustatum paiknemine saavutatakse uute töökohtade tekitamisega elamurajoonide vahetusse lähedusse. Kahjuks selle järgimist tõestav liikluskorraldus ei ole pädev.
    Kui suur peaks Tallinn olema? Hiljuti pürgisime kõigest väest poole miljoni poole, jäime pidama ca 460 000 elaniku peale. Praegu olla meid nii 400 000 kanti. Kui palju peaks linnas olema põlislinlasi, et see sobiks nii elamiseks kui toimetamiseks, toimimaks kui pealinn ja väikeriigi suurlinn? Kas 1/3 või 2/3 riigi elanikkonnast? Või hoopiski alla kolmandiku? Linna suurus on määrav nii Tallinna kui riigi elukvaliteedi kujundamisel. Mida suurem osa riigi elanikest Tallinna koguneb, seda raskem on toime tulla nii tallinlasel kui sünnikohta pidama jäänud elanikel.
    Ent milline peaks Tallinn olema? Kas omanäoline, seejuures ilmsetele suundumustele ja muutustele pieteeditundeliselt avatud arenguga või tingimata klaasist ja kiiskavaist ehitusdetailidest kõrghoonetega või Euroopa tagahoovis füüsiliselt ja moraalselt vananenud elamutega oma kurba saatust trotsiv linnake? Mõned näited.
    Käib Tartu maantee läbimurdmine. Ent kas tallinlase, eestimaalase või turisti huve silmas pidades. Kas tallinlane peab Ülemiste poolt tulles kimama 50kilomeetrise tunnikiirusega Stockmanni ja Ühispanga peahoone vahelt läbi otse ei kuhugi? Või tahab seda teha mööda Tartu maanteed Tallinna saabuv eestimaalane? Kuhu ta küll tõttab? Äkki on selline vajadus lennukil saabuval VIPil? Hotelli Olümpia saab ristmikult vasakule mööda Liivalaia tänavat. Paremale pöördudes pääseb hõlpsasti Centralisse, ka Virusse ja Palace´i. Jääb üle vaid Radisson, ent Stockmanni ja Ühispanga vahelt tulles on üksjagu tegemist, pääsemaks sõidukiga Radissoni paraadna ette. Võib-olla on mõte sees kesklinnast välja sõites. Ei tea.
    Teine nn kitsaskoht on Harju tänava laiendamine/kitsendamine ehk endisse laiusesse tagasi viimine. Linnapea rahustab vaidlejaid ? avalik arvamus on praeguse laiuse poolt. Üks hea argument oli vahepeal see, et pritsimeeste autod ei mahu endisaegsel tänaval sõitma. Kust tulevad nood pritsimeeste autod ? Vabaduse väljaku kandis ju pritsikuure pole? Ja kuhu neil asja on mööda Harju tänavat huilates kihutada? Raekoja platsile pääseb ka mööda Viru tänavat ja lähim pritsimaja on Gonsiori-Pronksi nurgal.
    Seega on meil valida, kas väärtuslikku säilitades arukalt ja maitsekalt olemasolevale uut juurde sobitades või kõike ettejäävat buldooseriga kokku lükates luua pead vaevamata nn Euroopa provintsiarhitektuuri. Vastus sõltub sellest, kui oskuslikult me sobitame kokku kolmenäoprintsiibi vastandlikud soovid ja nõuded. Arukate lahenduste otsingul ei tohiks komistada pelgalt tagajärje, vaid algpõhjuse kõrvaldamisele.
    Kui tallinlane soovib nii tuntust, kuulsust kui raha nautida, siis hästi hoitud vanale tasub mäng küünlaid. Ehk oleks asja ette soovitus teha tulude-kulude rehkendus nii muinsusväärsustest huvituvate kui Kadaka turu sõprade vasakule minevast panusest Tallinna rahakotti. Ja mitte pelgalt hetkekasu silmas pidades.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.