Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklusohutus kokkuhoiu, mitte maksutõusu arvel

    Aasta 1991 ? 491 hukkunut, 2175 vigastatut... tänavu 11 kuuga 171 hukkunut, 2059 vigastatut ? arvud näitavad, et liiklus on aastatega ohutumaks muutunud, kuid statistika on siiski äärmiselt masendav. Õnnetuste tagajärjed saame numbrites kokku lüüa, inimlikku traagikat pole aga võimalik millegagi mõõta. Seepärast on äärmiselt oluline panustada liiklusohutuse suurendamisele ja inimeste liikluskultuuri parandamisele, st teha nii palju kui vähegi võimalik, et ära hoida raskeid õnnetusi. Usume, et see siht on ka teede- ja sideministeeriumis koostatud Eesti liiklusohutusprogrammil 2002?2010.
    Programmi rahastamine toob aga kaasa maksukoormuse tõusu ja uued maksud ning sellega ei ole Äripäev päri ? liiklusohutuse tagamiseks vajaliku raha saaks kokku hoida juba üksi teede- ja sideministeeriumi eelarvest.
    Valitsuselt teisipäeval heakskiidu saanud programmi elluviimine nõuab üheksa aasta jooksul kokku 528 miljonit krooni. Esimesel kolmel aastal on vaja 118, järgmisel kolmandikul 178 ja aastail 2008?2010 on kavas kulutada 232 miljonit. Selleks kavatsetakse suurendada liikluskindlustusest, mootorikütuse aktsiisist, sõiduki ja juhilubadega seotud toimingute lõivudest ning hasartmängumaksudest laekuvaid summasid ja muuta mootorsõidukimaks riiklikuks.
    Teisisõnu läheb riik jälle kergema vastupanu teed ? tõstab ja seab sisse uusi makse, selle asemel et korjata hoolikamalt kokku seni kehtivad. Enam pole tegu hiiliva, vaid suisa ?avalik-õigusliku? maksukoormuse tõusuga.
    Pole ka õige, et raha liiklusohutuse tagamiseks kavatsetakse võtta ainult sõidukijuhtide taskust. Kesise sõiduoskusega juhtide ja roolijoodikute (ca neljandik õnnetusist juhtub nende süül) kõrval põhjustavad suure osa õnnetusist jalakäijad, oma osa on kehvadel teedel.
    Programmi koostajad kinnitavad, et eesmärgi täitumisel, st kui õnnestub liikluses hukkunute arvu vähendada kaks korda, säästab riik üle 6 miljardi krooni. See oleks suurepärane tulemus.
    On hea, et liiklusohutuse tagamiseks vajalik raha koondatakse ühtekokku. Praegu on raske sellele tegevusele kulutatavat raha kokku lugeda. Erineva suurusega summasid tilgub mitmelt asutuselt ? näiteks maanteeameti tänavuses eelarves on liiklusohutusele mõeldud 10 miljonit.
    Samuti aitavad liiklusohutusele kaudselt ja otse kaasa muud tegevused ? näiteks teede ja tänavate hooldamine, remont, liikluspolitsei töö jne. Nii on raske hinnata, kas raha kulutatakse vähe või palju, õigel otstarbel või mitte.
    Palju kergem pole see aga ka uue programmi puhul? kavandatu räägib taas tõhustamistest, parandamistest ja vähendamistest. Rohkem konkreetsust!
    Tahetakse luua uusi komisjone, uurimisrühmi. Jääb mulje, nagu poleks seni üldse midagi tehtud. Maanteeameti töö tulemused on siiski silmaga näha ? 2000. aastal kahanes liikluses hukkunute arv 15 aasta madalaimale tasemele.
    Loodetavasti tuleb samasugune ka aasta 2001, 2002... Kui teede- ja sideministeerium kaotab oma topeltstruktuurid, veel parem, kui liitub majandusministeeriumiga, siis on olemas ka raha liiklusohutusprogrammile.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.