Majanduse kiire areng on Eestist loonud eduka ja konkurentsivõimelise, Euroopa Liitu pürgiva väikeriigi. Samas on kiired muudatused majanduses toonud kaasa kõrge tööpuuduse. Tööturuameti ülesanne on mitmete rakendatavate meetmetega aidata inimestel pöörduda tagasi tööturule.
Keerulistes ja sagedasti muutuvates oludes kerkivad esile mitmed küsimused. Kas me oleme olnud piisavalt haldussuutlikud? Kas pakutavad teenused on efektiivsed? Kas meil on piisavalt oskusi ja kogemusi tööpuuduse vähendamiseks? Kas oleme valmis integreeruma Euroopa Liidu töövahendussüsteemiga? Vastates nendele küsimustele ja analüüsides olukorda, tuleb tunnistada, et meil on veel piisavalt arenguruumi.
Eesti vajab kaasaegset lähenemist probleemide lahendamisele. Selleks on tööturuametis käivitunud Phare 2000 koostööprojekt ?Toetus tööturuteenuste tasakaalustatud arengule?. Koostöös partneritega Saksamaalt ja Rootsist teostatava ja 18 kuud kestva projekti üldeesmärk on riiklike tööturuteenuste edasiarendamine ja paindlikkuse tõstmine, tagamaks valmisoleku Euroopa Tööhõive Strateegia rakendamiseks.
Projekti kandev alustala on haldussuutliku, klientide edukat teenindamist tagava ja paindliku organisatsiooni loomine. Eraldi vajab veel märkimist kutsenõustamisteenuse riikliku kontseptsiooni ja iseteenindussüsteemi loomine. Iseteenindussüsteem võimaldab ametnikel põhjalikumalt tegeleda enam abi vajavate tööotsijatega. Aktuaalsed on ka ELi tööhõive arengusuundade, Euroopa sotsiaalfondi ja töövahendussüsteemi EURES alased küsimused.
Eesmärk on aktiivsemalt kaasata tööandjaid ja töövõtjaid tööhõiveprobleemide lahendamisele kolmepoolsete tööhõivenõukogude kaudu. Just koostöö tõhustamine sotsiaalpartneritega nii riiklikul kui kohalikul tasandil, samuti tõhusam kohalike omavalitsusüksuste kaasamine on edasise edukuse ühks võtmesõna.
Suure panuse parema töökorralduse tagamisele annab infotehnoloogiliste seadmete kaasajastamine ? vahetatakse välja kogu süsteemi arengule jalgujäänud arvutipark. Kavas on rakendada ka uus tööturuteenuste infosüsteem. Tehnilise poole kaasajastamisest veelgi tähtsam on uue kvaliteedi saavutamine klienditeenindusel. Töövahenduse kaasajastamine peab viima usaldusliiku vahekorra tekkimiseni tööandjate ja tööhõiveametite vahel.
Väljatöötatud teenuse standardite eesmärk on tagada üleriiklik korrektne teenindamine ning tööhõiveametite koordineeritud ja võrdsetel alustel põhinev töö. Tööotsijate aktiviseerimiseks töötatakse välja individuaalsete tegevuskavade süsteem. Tööturukoolituse puhul on eesmärk laiendada koolitusvõimalusi ja tõsta teenuse kvaliteeti.
Projektis kavandatud meetmed ja planeeritavad edasised tegevused noorte- ja pikaajalise töötuse vähendamiseks tagavad elanike suurema turvatunde ning konkurentsivõime tööturul.
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.