• OMX Baltic−0,22%293,13
  • OMX Riga−0,59%910,65
  • OMX Tallinn−0,08%1 959,71
  • OMX Vilnius−0,28%1 230,38
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,22%9 228,64
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,33
  • OMX Baltic−0,22%293,13
  • OMX Riga−0,59%910,65
  • OMX Tallinn−0,08%1 959,71
  • OMX Vilnius−0,28%1 230,38
  • S&P 500−0,1%6 600,35
  • DOW 300,57%46 018,32
  • Nasdaq −0,33%22 261,33
  • FTSE 1000,22%9 228,64
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,33
  • 08.04.02, 09:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Maailmakuulus sporditarvetefirma Nike kardab Eesti väikefirmat

Eesti valvetehnikafirma võib kaotada õiguse kaubamärgile Spioonike, sest sporditarvetefirma Nike loeb sealt välja, justkui peaks nende järele luurama.
Segaduse tekitas firma Linte AE mullu kevadel patendiametis registreeritud kaubamärgi ?Spioonike? logo: sõnas on kaks o-d asendatud mustade prillidega ning sõna viimaseks silbiks jääbki sporditarvete tootja nimele viitav täheühend Nike, kirjutab SL Õhtuleht.
AAA-Patendibüroo leiab nüüd, et kaubamärgi disain võib tarbijat eksitada, ning esitas patendiametisse apellatsioonkaebuse.
Niket esindava advokaadi Almar Sehveri sõnul ei ole küsimus sõnas ?Spioonike?, vaid pigem selle kujus. ?Prillide kujus eraldub lõpuosa Nike ning on võimalus, et seda tajutakse eraldiseisvana. Seega jääb SPI NIKE ehk inglise keeles kui SPY NIKE ehk ?Luura Nike järele!?? põhjendab Sehver keelustamise taotlust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuus aastat tegutsenud valvetehnikafirma Linte AE müügijuht Matthias Talmon pole aga kaubamärgi kaotamisega põrmugi nõus. Tema sõnul võib see edaspidi kaasa tuua ohu, et Eesti firmad ei saagi enam eestikeelseid sõnu kaubamärgina kasutada. Samas pakkus Talmon aga AAA-patendibüroole omapoolse lahenduse: pool miljonit, ja loobume ?Spioonikesest?!

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele