• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna ja Falcki lepingu eesmärk täidetud

22. aprilli Äripäevas väidab ajakirjanik Virkko Lepassalu, et Tallinna linn on saanud suurt kahju lepingult, mille ta on sõlminud ASiga Falck Eesti (vt. ESSi kallis piletikaitse).
Kirjutis sisaldab põhjendamatuid ja eksitavaid väiteid.
1. Artiklis on kirjutatud, et aastal 2000 maksis linn ühistranspordi piletite edasimüüjatele vahendustasu keskmiselt 500 000?600 000 krooni kuus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järgmises lõigus on kirjas, et Falcki käive praegu on keskmiselt 800 000 krooni kuus. Seega võrdleb ajakirjanik võrreldamatuid numbreid ? ühe aasta ühte kuluartiklit praeguse kogukäibega, mis sisaldab lisaks vahendustasudele ka kõiki muid kulusid, sh piletikontrolöride otsest turvamist Falcki töötajate poolt.
2. Piletimüügi turvamine ei seisne sugugi selles, et ?aeg-ajalt kontrollib ESSi turvamees, ega kioskites võltspileteid müügil pole?. Piletimüügikohtade kontroll on pidev, sellega tegeleb Falck Eesti sisekontrolli osakond. Paar korda aastas toimuvad suuremad reidid, mis haaravad praktiliselt kogu linna.
3. Nagu ka kirjutise juures olevast tabelist ilmneb, ei ole lepingu sisu pelk piletite laialivedu, vaid ka piletite hoiustamine, kõigi järelmüügilepingute haldamine ja täitmine, arvestuse pidamine jne. Seega on absurdne väita, nagu oleks tegelik kulu 10 000 krooni kuus.
4. Linna ja Falck Eesti vahelise lepingu eesmärk oli võitlus võltsitud piletitega. Säästva arengu ja planeerimise ameti hinnangul põhjustasid võltsitud piletid enne lepingu sõlmimist linnale kahju 3 mln krooni kuus. Tänaseks on võltsingutele sisuliselt lõpp tehtud.
Peame kahetsusväärseks ja ebaprofessionaalseks, et ajakirjanik ei andnud meile võimalust kommentaariks artikli ettevalmistamise käigus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele