• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.07.02, 11:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Keskkonnakaitsjad ei luba laevu Emajõele

Alam-Pedja looduskaitsjate hinnangul ei tohiks kaldaid lõhkuvad mootorlaevad mööda Emajõge Tartust Võrtsjärve sõita.
Kärevere silla juurest Pede jõeni ulatuva Alam-Pedja looduskaitseala haldava looduskaitseühingu Kotkas juhataja Einar Tammur märkis, et praegu Tartu piires kurseeriva Pegasuse tüüpi mootorlaevad ainult lõhuksid looduskaitseala kaldaid, kirjutab Postimees.
?Põhiline kahjustus, mille nii suure laeva järel tulevad lained tekitavad, on kaldaerosioon,? sõnas Tammur. ?Lisaks uhuvad lained vanajõgede suudmetesse muda, mis hakkavad suudmeid ummistama.?
Võrtsjärve Sihtasutuse eestvedamisel eile pärast rohkem kui kümneaastast pausi korraldatud laevareisil Tartust Võrtsjärvele nägi Tammur koos kolleegidega, kuidas Pegasuse laine lõi Emajõest kaldale ligi poole meetri pikkuse angerja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Meil pole midagi selle vastu, kui huvilised mööda Emajõge Tartust Võrtsjärvele või vastupidi sõidaksid, kuid kindlaks tuleb määrata, mis alused, mis aegadel ja kuidas jõel liikuda tohib,? märkis Tammur.
Praegu on Alam-Pedja looduskaitseala piires Emajõel liikuvaile alustele seatud kiirusepiirangud. Veeteedeameti Tartu navigatsioonimärgistuse talituse juhataja Eino Martihhini sõnul need aga ei kehti, sest märkide paigaldamine pole veeteede ametiga kooskõlastatud.
?Täna on Emajõgi seaduslikult laevatatav veetee ja mitte keegi ei saa seda kinni panna,? ütles Martihhin. ?Kui aga Eestis tehakse rahvahääletus, kus eestlased ütlevad, et lõpetame liikluse Emajõel, siis on teine asi.?
Laeva Pegasus omanikfirma ASi Tartu Sadam juhataja Ain Adamson nentis, et seni pole looduskaitsjatega suuremaks tüliks läinud, sest Tartu-Võrtsjärve laevaliikluse vastu pole seni suurt huvi.
?Võrtsjärvel pole õieti kusagil sildudagi ja midagi vaadata, seepärast on ka meie huvi selle liini vastu väike,? tõdes Adamson.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele