Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meedia eest pole võimalik end varjata

    Riigimetsa Majandamise Keskuse eeskujul, mis inimesi metsa kutsub, kutsuks firmajuhte meediasse. Nii nagu metsas peab loodusesse heaperemehelikult suhtuma, tuleb heaperemehelik olla ka meedias. Sest jäljed, mis meedias olemisest lugejate-kuulajate-vaatajate mälus säilivad, on seal vaat et sama kaua kui metsa alla jäetud long drink?i purk.
    Eestis on meediasse suhtumise järgi kaht äärmuslikku sorti firmajuhte. Ühel pool on need, kes hea meelega meedias sõna võtavad, küsimustele vastavad, kommenteerivad. Nad on avatud ja meediale koostööaltid partnerid.
    Samal pool on ka need, kellel meedias olemine on hädavajalik: neid kohtab seltskonnapiltidel, ajakirjanikud kasutavad nende abi meelsasti, sest neilt saab kommentaari ?igas asendis?.
    Teisel pool on aga niisugused firmajuhid, kes ühel või teisel põhjusel end meedia tähelepanu eest varjavad. Põhjuseks võib olla asjaolu, et tahetakse enda asju ilma kärata ajada või pole meedia lihtsalt leidnud põhjust muidu edukale ettevõttele tähelepanu osutada.
    Juhtub näiteks, et seni meedia tähelepanu alt kõrvale jääda soovinud juht teatab pärast pildiga positiivse loo ilmumist, et nüüd on kaks aastat varjamistööd aia taha läinud. On olemas ka terve rida äritegelasi, kellega ajakirjanikel pole õnnestunud nende kavatsetud kättesaamatuse tõttu intervjuud teha.
    Üldiselt on nii, et lugu kirjutatakse valmis sõltumata sellest, kas intervjuu või kommentaari saab. Meedia eest ennast lõputult varjata pole mõtet.
    Kannustamaks neid, kes end pelgast tagasihoidlikkusest ei ole meedias eksponeerinud. Tuletaks meelde, et meedia on parim vahend heade sõnumite viimiseks paljude inimesteni. Kuid ei saa jätta silmas pidamata, et meediat huvitab ennekõike negatiivne info, mida ollakse märksa varmamad auditooriumini viima.
    Seevastu leidub ka selliseid juhte ja spetsialiste, kes teavad täpselt, kuidas asjad on ning peavad ajakirjanikke juhmideks ja meediat konkurentide poolt äraostetuks. Nad on andnud intervjuu, millest pole avaldatud nende arvates olulisi fakte või on artiklis sisalduv info nende arvates äärmiselt tendentslik.
    Ei teata seda, et ajakirjanik võib täna tegeleda nimetatud ettevõtjale eluliselt olulise transporditeemaga, järgmisel päeval ravikindlustuse ja kolmandal päeval millegi kolmandaga. Ehk et uudistereporter ei ole kõigil teemadel sajaprotsendiliselt pädev ega peagi olema. Kui firmajuht ei suuda aga edastada infot selgelt või jätab midagi olulist rääkimata, eeldades, et seda teavad ju kõik, võibki juhtuda, et järgmise päeva lehes avaldatud info ei vasta juhi ootustele.
    Mõnikord võib juhtuda ka, et tahetakse enda sõnu tagasi võtta või artikli ilmumist takistada. On muide tõeline suhtekorralduslik peavalu, kui õhtul heliseb PR-mehe telefon ja nõutakse artikli väljavõtmise korraldamist või koguni trükipressi peatamist.
    Kui on ilmunudki mõni ekslike faktidega lugu ühes suure pealkirjaga ja väljaanne on valmis vabandama, tahetakse, et vabandus ilmuks sama suurelt ja samas kohas. Seda ei maksa aga loota.
    Eksisteerib ka grupp firmajuhte, kes enda ettekujutuse järgi justkui valdavad meediat ? et noh, mis seal?s ikka, toome ajakirjanikud kohale ja räägime neile. Neile tuletaks meelde, et kogu meediat ei valda isegi mitte perekond Bonnier.
    Suhtekorralduslikust vaatepunktist on äärmiselt oluline, et inimesed oleksid meedia jaoks ja meedias olemas. Siin kehtib ainult üks reegel: kui on antud võimalus rääkida, tuleb seda ka kasutada. Kui küsitakse, tuleb vastata ja end mitte peita. Hilisemaid pretensioone ei arvestata, sest siis on juba ilmunud artiklis kirjas, et selle ja sellega ei õnnestunud teisipäeval kontakti saada.
    Arvestatav võimalus on ka enda pikaajaline ning planeeritud serveerimine suhtekorraldusfirma näpunäidete järgi ? rea heade arvamusartiklite, kommentaaride andmise järel on lootus pääseda arvamusliidrite sekka, kellelt ikka ja jälle päritakse.
    Kui firmajuhtidel on midagi öelda, olgu siis kriitilist või tunnustavat, ei maksa seda jätta vaid virinaks omade ringi, vaid teatada meedia vahendusel. Seeläbi saab väärt sõnum välja öeldud ja võidavad kõik.
    Priit Prints
    ASi Mecro juhatuse esimees
    Olen täiesti nõus juuresoleva artikli autori poolt välja toodud meediaga suhtlemise võimaluste ja ohtudega. AS Mecro ei ole oma 11 tegevusaasta jooksul teinud jõupingutusi meedias kajastamise leidmiseks. Tulemuseks on see, et tavainimene samastab tihti avalikkusele tuntud ehitusega tegelevat Merkot tööriistade impordi ning hulgimüügiga tegeleva Mecroga. Kuna Mecro pole oma teenustega suunatud laiale klientide hulgale, siis eelkõige on see vähendanud Mecro rolli atraktiivse tööandjana.
    Väga oluliseks pean ma pingutusi Mecrole kuuluva tööriistade müügi- ja teenindusketi Stokker tutvustamisel avalikkusele. Kui aastaid olema seda teinud eelkõige turunduskampaaniate ja kliendiürituste abil, siis viimasel aastal oleme püüdnud leida kajastamist ka meedias. Pean tõdema, et suhtekorraldusspetsialistide kaasamine sellesse töösse on tulnud ainult kasuks.
    Toomas Niinemäe
    ASi Kohtla-Järve Soojus juhatuse esimees
    Kuna soojusettevõtte tegevus on suhteliselt lokaalne, siis on ettevõte eelkõige kohaliku meedia olulisem partner. On ju tegu ettevõttega, mille teenus jõuab enamiku linlasteni ja seetõttu on meie jaoks oluline linnakodanike objektiivne ja õigeaegne informeerimine.
    Valdavalt muukeelse klientuuri jaoks on oluline, et temaga räägiks meedia vahendusel firma esimene mees, st firmajuhil tuleb meedias olla, meeldib või mitte. Me võime riigikeelest rääkida nii või naa, aga kliendiga tuleb rääkida keeles, millest ta aru saab. Vastastikusest paremast arusaamisest võidavad kõik.
    Iseäranis vajalik on meedias olla sellisel firmajuhil, kes on teisest paikkonnast tulnud ? tuleb ennast inimestele tuttavaks ja nähtavaks teha, et nende võõristust vähendada.
    Ajakirjanduse kaudu inimestega suheldes jõuad igasse kodusse. Kuna ükski koosolek või kliendipäev ei suuda sellega konkureerida, pean pressi kaudu suhtlemist lausa hädavajalikuks, et tagada parem kliendisuhe ning sealtkaudu ka kliendi kõrgem lojaalsus teenuseosutajale. Samas olen seisukohal, et iseendast lugupidav firmajuht ei kasuta ajakirjandust musta valgeks rääkimiseks.
    Allan Remmelkoor
    ASi Kristiine Kaubanduskeskus
    Nn meedias olemine või meediasse minek on alati põnev, sest iial ei tea, millise nurga alt ajakirjanik kuuldu-nähtu esitab ja kas lugu tuleb kurb, rõõmus või lihtsalt asjalik. Pärast siis kas itsitad pihku või vannud tulist kurja.
    Hiljutine artikkel Äripäevas Itaalia kaubanduse tagasitõmbumisest Eestis, kus ka allakirjutanult arvamust küsiti, tuli välja pisut nukker. Minu jaoks oli aga tulemus tore ? mitmed tuttavad, kellest mõnda aega midagi kuulnud ei olnud, tundsid muret, kas nüüd, töötuna, ikka leivaraha jätkub, ning samas sain mitmeid huvitavaid tööpakkumisi.
    Niisiis ? meedias olles lood ikka ka ise olukordi ja arendusi, kuigi kontroll selle üle on kehvake ja sõltud enamasti ajakirjaniku armust.
  • Hetkel kuum
Lavly Perling: Tallinna uus võim tallab Savisaare rada “Tasuta” asjade pakkumine halvab majanduse ja mõtlemise.
Visiooni asemel, mis teeks Tallinnast vaba inimese keskse ja konkurentsivõimelise linna, asetab uus linnavõim esikohale toetused ja soodustused, kirjutab erakonna Parempoolsed juht Lavly Perling vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Visiooni asemel, mis teeks Tallinnast vaba inimese keskse ja konkurentsivõimelise linna, asetab uus linnavõim esikohale toetused ja soodustused, kirjutab erakonna Parempoolsed juht Lavly Perling vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Euroopa investorid investeerivad üha enam kaitsetööstusesse
Alates veebruarist on hüppeliselt suurenenud investeerimine julgeoleku- ja kaitsetehnoloogia ettevõtete börsil kaubeldavatesse fondidesse, vahendab Financial Times.
Alates veebruarist on hüppeliselt suurenenud investeerimine julgeoleku- ja kaitsetehnoloogia ettevõtete börsil kaubeldavatesse fondidesse, vahendab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Legolinn sai valmis, nüüd on golfi aeg. Eestist lahkunud Sami Seppänen elab investeerimisportfellist
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
„Kui ma vaatan, kuidas dividendid kontole tulevad, siis on põhjust olla oma aktsiatesse armunud,“ ütleb pikalt Elisa Eestit juhtinud Sami Seppänen. Ta loobus tippjuhi ametist ja elab nüüd investeerimisportfellist.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
"See oli lihtsalt väga odav." Eesti ettevõtja põhjendab, miks ostis hotelli Soome-Vene piiril
Tallinna ettevõtjad, kes tegelevad kinnisvara flippimisega, on ostnud Soomes 100 toaga hotelli Venemaa piiri läheduses, lootuses, et Vene turistid tulevad ükskord tagasi. Kui turistid tagasi ei tule, on neil plaan B.
Tallinna ettevõtjad, kes tegelevad kinnisvara flippimisega, on ostnud Soomes 100 toaga hotelli Venemaa piiri läheduses, lootuses, et Vene turistid tulevad ükskord tagasi. Kui turistid tagasi ei tule, on neil plaan B.
Swedbank palkab privaatpanganduse varahalduse juhi LHVst
Swedbanki privaatpanganduse varahalduse juhiks saab endine LHV investeerimisteenuste juht Allan Gaidunko, teatas pank.
Swedbanki privaatpanganduse varahalduse juhiks saab endine LHV investeerimisteenuste juht Allan Gaidunko, teatas pank.