Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keeleaps Liiklusseaduses pani veokid piiril seisma

    Liiklusseaduse 17. paragrahvi kolmas punkt ütleb, et juhil, kes ei ole sõiduki omanik ja kelle nimi pole kantud sõiduki registreerimistunnistusele sõiduki kasutajana, peab kaasas olema omaniku volikiri, kui omanik pole kaassõitja. Et aga paljude transpordifirmade veokid on liisitud ja kuuluvad liisingufirmale, ei ole neil võimalik omaniku volitust ette näidata, sest liisingfirma on autot ostes kasutusõigused transpordiettevõttele üle andnud. Nii on juhil piiril ette näidata vaid transpordifirma volitus, millest aga ei piisa ning
    Navaka Transpordi juht Janek Minkovski rääkis, et veetis eelmisel laupäeval sadamas kaks tundi, et veok laevale jõuaks. ?Absurdne on see, et igas piiripunktis tõlgendatakse seadust eri moodi ja kontroll erineb samuti,? lisas Minkovski ja rääkis, et samalt laevalt üks auto pääses üle piiri Eestisse, teine mitte. ?Muugal piisab piiri ületamiseks liisinglepingu ettenäitamisest, Tallinna kesksadamas aga mitte.?
    Ka on mehe arvates imelik, et riiki Eesti autosid ei lubata, kuigi omanik asub Eestis. ?Ehkki seadus kehtib vaid Eesti autodele, võeti Muugal maha ka näiteks Poolast pärit sõidukeid,? meenutas Minkovski. ?Seaduse täitmises pole samas aga midagi imelikku, kuid infot oleks pidanud jagama vähemalt paar kuud enne lauskontrolli alustamist, see oleks probleemid ja takistused ära hoidnud.?
    SP Transiti tegevjuht Roman Loov leidis, on tegemist on vaba ettevõtluse piiramisega, sest veokeid juhivad igal päeval erinevad juhid.
    DFDS Transpordi tegevjuht Jaan Lepp rääkis, et lisaks probleemidele veokite volitustega on absurdne olukord tekkinud ka rahvusvaheliselt liiklevate haagistega, millele samuti volitust nõutakse. ?Antud nõudmine on vastuolus Rahvusvahelise Maanteeveokonventsiooniga, sest haagisel on ainsaks dokumendiks pass ja. kelle käes see on, see võib sõita,? lisas Lepp. Passi asemel võib kaasas olla ka vaid koopia.
    ?Kuigi ametiisikud tunnistavad, et tegu on apsuga, ei ütle keegi, et lõpetame selle lolluse ära,? rääkis Lepp.
    Piirivalveameti pressijaoskonna ülem Urmo Kohv aga kinnitas, et seaduse täitmist on jälgitud alates selle kehtima hakkamisest 2001. aasta veebruaris, mitte alates möödunud nädalast. ?Lisaks saadeti info Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioonile, kes sellest vedajaid pidi teavitama,? lisas Kohv.
    Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni peasekretäri Kersti Kraas sõnas möödunud nädala lõpus, et seaduse parandusettepanek saadeti majandusministeeriumile 18. novembril ning see võetakse lähemate päevade jooksul arutusele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.