Ülo Toomsalu • 26 november 2002

EPL: Tarbijat üllatatakse uute jõulutoodetega

Ettevõtted toovad jõuludeks turule uued jõulutooted ning ei välista müüki tavapärasest madalama hinnaga.

ASi Kalev avalike suhete juht Ruth Roht ütles Eesti Päevalehele, et sel aastal plaanib ettevõte saavutada jõulutoodete 35,5 miljoni kroonise müügikäibe. See tähendaks üle 440 tonni jõulumaiustuste müüki. ?Kõik eeldused selleks on olemas, kuna ettevõttes loodi sel aastal täiesti uus jõulutoodete kollektsioon ning tõhustati turundustegevust ja müügitööd,? ütles Roht.

2001. aastal oli Kalevi jõulutoodete müügikäive Eestis üle 27 miljoni krooni, maiustusi müüdi 380 tonni.

Selle aasta jõulukollektsiooni ühe osa moodustavad Päkapikutajate jõulutooted, mis on värske, lastepärase ja meeldejääva kujundusega. Esimest korda on jõulusarjas Kalevi komme sisaldavad advendikalendrid. ?Iga päeva alt võib leida erineva maiustuse, mis on lapsele omamoodi üllatus,? ütles Roht.

Päkapikutajate sarjaga on seotud ka hulk kommipakke ning ?okolaade.

Rakvere Lihakombinaadi Grupi (RLK) turundusdirektor Janek Oblikas ütles, et jõuludele eelneval nädalal kasvab toodete müük võrreldes tavanädalatega keskmiselt 30-50 protsenti. ?Nende toodete müük, mida tavaliselt jõululauale pannakse, võib suureneda 2-3 korda,? lisas ta.

RLK turundusdirektori sõnul liigitatakse ettevõtte jõulutooted talvetoodete alla. Müüki jõudsid traditsioonilised ning ka uued jõulutooted juba septembri lõpus.

?Meil on olemas kahte sorti talvetooted ? kõikvõimalikud vorstid ning liha,? lausus Oblikas.

Coca-Cola Balti Jookide AS-i avalike suhete juht Kerttu Olmann-Mõis ütles, et jõulude eel ei kavatse ettevõte uute toodetega välja tulla. ?Plaanid on suunatud rohkem järgmisse aastasse,? ütles Olmann-Mõis.

Seda, kas jõulukampaania käigus ka Coca-Cola toodetele hinnasoodustust tehakse, ei osanud Olmann-Mõis öelda.

Sellest nädalast alates müüb Saku Õlletehas Saku Originaali talveteemalises nelipakis ja purgis.

Hetkel kuum