Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vanadest tankeritest loobumine vähendab riske

    Keskkonnaministeerium on seisukohal, et Läänemerel kasvaval naftaveol on võimalike keskkonnariskide vähendamiseks tähtis suurendada kontrolli 15 aasta vanuste ja vanemate ühekordse põhjaga tankerite üle või keelata nende kasutamine. Hispaaniat tabanud keskkonnakatastroof teadvustas jõuliselt ohud, mis kaasnevad ühekordse põhjaga naftatanke-rite kasutamisega. Juhtunuks sarnane õnnetus Soome lahes, tähendanuks see terve lahe, alates Peterburist kuni Haapsaluni, kattumist õlikihiga.
    Läinud nädalal tekitas Hispaanias hukkunud tankeriga samatüübilise tankeri Byzantio saabumine lossimiseks Muugale avalikkuse suurt tähelepanu. Keskkonnaminister Heiki Kranich läkitas eelmisel kolmapäeval majandus- ja kommunikatsiooniminister Liina Tõnissonile kirja ettepanekuga kehtestada nõue, mis keelaks vanematel kui 15 aasta vanustel ühekordse põhjaga tankeritel sisenemast Eesti sadamatesse.
    Praegu on Eesti sadamates ühekordse põhjaga ja üle 25 aasta vanuste naftatankerite vastuvõtmine ja laadimine tavaline. Pealegi on 60 kasutatavatest tankeritest ühekordse põhjaga ning sellised laevad tuleb sõltuvalt vanusest ümber ehitada või kasutusest kõrvaldada alles aastaks 2015. Läänemeri on üks tihedama laevaliiklusega piirkondi maailmas. Peagi valmib Venemaal uus naftasadam, mis tähendab Läänemere kaudu väljaveetavate naftakoguste olulist kasvu. Varem on kokku lepitud, et kümned tankerid hakkavad tühjalt mööda Eesti rannikut siirduma Soome lahe idapoolsesse otsa ja täislastis Soome rannikut pidi tagasi. Lisaks sellele võistlevad Läänemere sadamad üksteisega meelitamaks endale üha kasvavat ida-läänesuunalist nafta transiidivoogu. Üksnes majanduslikke väärtusi hinnates on transiidi osakaalu kasv tervitatav. Keskkonna seisukohalt lähtudes aga kasvavad riskid ja väheneb valmisolek ennetada ja likvideerida võimalikke keskkonnakahjustusi. Meil on värskelt meeles ühekordse põhjaga tankeri Alambra lekkimine Muuga sadamas 2002. aastal. Toona palju kära põhjustanud õnnetus on praegu Hispaania rannikul toimuvaga võrreldes pisiasi. Spetsialistide hinnangul aga oleks samalaadse õnnetuse tagajärjed Läänemeres mitmeid kordi drastilisemad.
    Üks põhjustest on madala Läänemere suletus, mis tähendab, et Atlandi ookeanist merre voolavast veest ei piisa kaugeltki sellise mastaabiga reostuse hajumiseks ja Läänemere isepuhastumiseks. Ükskõik millises Läänemere otsas juhtunud õnnetuse tagajärjel on lekkiva õli kiire valgumine merd ümbritseva kümne riigi tihedalt asustatud rannikule enam kui tõenäoline. Sestap on mõistlik laevade turvalisusest tulenevaid keskkonnariske vähendada niivõrd, et katastroofioht oleks viidud miinimumini ja samas poleks seatud ohtu naftatransiidi jätkumine Läänemerel.
    Eestil üksi pole mõtet oma sadamaid vanadele tankeritele sulgeda. See halvendaks meie sadamate konkurentsivõimet ja ei päästaks Läänemerd. Keskkonnaminister saatis sarnase kirja, nagu sai Liina Tõnisson, ka 10 Läänemere-äärse riigi keskkonnaministrile ja Euroopa Liidu komisjoni volinikule palvega suhtuda tõsiselt vanade, ühekordse põhjaga tankerite kasutamisesse ja keelustada üle 15 aasta vanuste aluste kasutamine Läänemerel.
    Autor: Urmas Glase
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.