Raivo Sormunen • 4. detsember 2002 kell 22:00

USA autofirmade müük langes novembris järsult

Maailma suurima autotootja General Motorsi USA müügimaht kahanes novembris mullu sama ajaga võrreldes 15%, Ford Motorsil 17% ja DaimlerChrysleri USA üksusel Chrysleril 8%.

Möödunud aasta novembris oli autode ja veokite müük USAs väga tugev, kuna 11. septembri terrorirünnaku tõttu õhutati autode ostmist agressiivselt igasuguste soodustustega, edastas uudisteagentuur CBS.

?Võrdlust väga tugeva möödunud aasta novembriga on raske teha,? ütles General Motorsi (GM) Põhja-Ameerika müügi asepresident Bill Lovejoy. ?Üldiselt oli meie müügimaht korralik,? lisas ta.

Sama tõdes ka Lovejoy ametivend Jim O?Connor Fordist, kes ütles: ?Üldiselt oleme me optimistlikud järgmiste kuude väljavaadete osas, kuna tarbijate häälestus on jäänud positiivseks. Me liigume suunas, mis võimaldab meil 2002. aasta lõpetada suurema turuosaga kui me aastat alustasime.?

Aasta alguse 19% turuosa on Ford novembriks tõstnud 21%ni.

Ford teatas aga koos positiivse uudisega, et alandab Põhja-Ameerikas neljanda kvartali tootmisplaani, vältimaks laovarude kuhjumist. Tõrva lisas tulle veel ka ettevõtte jutt, et ootab selle aasta kasumiks enne erakorralisi kulusid 0,40 dollarit aktsia kohta, samas kui analüütikud olid temalt oodanud keskmiselt 0,47 dollarist aastakasumit.

Uudis oli Wall Streetile teisipäeval suureks üllatuseks, mida kajastas ka autotootja aktsia hinna 13% kukkumine.

Järgmise aasta esimeses kvartalis loodab Ford toota Põhja-Ameerikas miljon sõidukit, mis on 6% rohkem kui käimasolevas kvartalis, kuid 5% vähem kui möödunud aasta samal ajal, kui ettevõtte kasvatas oma laovarusid.

GM seevastu tõstis napilt neljanda kvartali Põhja-Ameerika tootmismahte ja loodab ka 2003. aasta esimeses kvartalis toota 3,5% rohkem sõidukeid kui möödunud aastal.

Hetkel kuum