Eesti Telefon inimeste telefonikõnesid pealt ei kuula, ütles ASi Eesti Telefoni meediasuhete juht Ain Parmas.
Parmas ütles, et pole näha põhjustki, miks peaks Eesti Telefon inimeste telefonikõnesid pealt kuulama. ?Pole põhjust töötajate järel nuhkida,? ütles Parmas.
Pealtkuulamise vältimiseks Parmase sõnul erilisi kontrollmehhanisme pole. Samas täidab Eesti Telefon seaduse nõudeid, kus on määratud, kellel on ligipääs kõnedele. Ligipääs on ainult neil, kes vajavad seda tööülesannete täitmiseks.
Parmas ütles, et Eesti Telefonis oli Sonera asjadest juttu. Sisulist arutelu Eesti Telefonis ei olnud, kuna see teema Eesti Telefoni ei puuduta, ütles Parmas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Parmas ütles, et selleks, et kõnesid pealt kuulata, peab olema kaasatud terve hulk inimesi. ?Seda pole võimalik kolme näpuliigutusega teha,? ütles ta. Tema sõnul on lisaks sisekontrollile vaja kaasata tehnilist personali ja inimesi, kes kõnesid pealt kuulavad.
Soome politsei tuvastas, et Eesti Telefoni emaettevõte Sonera kuulas pealt kümnete inimeste telefonikõnesid. Kõnede pealtkuulamisega tegeles firma sisekontrolliosakond, et tuvastada, kes lekitas ajakirjandusse firma siseasju puudutavat infot. Pealtkuulamisega on kahtlustatav ka Sonera endine tegevjuht Kaj-Erik Relander.