Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavat meediakajastust ei saa

    Eesti ettevõtja, kes suhtekorraldusteenust kasutada võtab, paneb sellele suuri ootusi-lootusi, mis aga saadavate tulemustega alati vastavusse minna ei pruugi.
    Ettevõtja on kuulnud, et PR-meestel on ajakirjanikega head suhted ning ilmselt saavad nad tänu tutvusele ka ettevõtjat puudutavaid positiivseid kajastusi.
    Jah, suhtekorraldajad on sageli ajakirjanikega sina peal, kuid see ei anna põhjust, et ettevõtjast jätkuvalt ja palju ainult head kirjutataks. Siin on oma roll ettevõtja ja PR-partneri koostööl: kindlasti on igal ettevõttel varuks uudiseid, sündmusi, värvikaid liidreid ja muud, mis ajakirjanikele huvi pakkuda võiks. Materjal peab olema uudislik ja puudutama paljusid.
    Uudiste näilise vähesuse korral juhib suhtekorraldaja ettevõtja tähelepanu seikadele, mida ?asja sees? olija ei märka. Samas aga negatiivseid artikleid päris välistada ei saa.
    Kui juhtub, et on uudiseid ja peetakse pressibriifing või tootetutvustus, tahab ettevõtja kohale saada kõiki Eesti meediakanaleid. See ei ole aga praktikas võimalik. Eesti kasinates oludes on väga hea tulemus, kui uudis suudab kohale meelitada viis meediakanalit ning neist kolm võtab asja kajastada. Ettevõtjal on kohe varuks küsimus, et millal teised loo teevad. Ega ei peagi tegema, ajakirjanik võib tulla kohale ja lugu mitte teha, see on tema vabadus. Liiatigi, kui ta ei leia toimunus piisavat uudislikkust või enda väljaandele sobilikku.
    Siin on kindlasti suhtekorralduspartneril oma roll ? soovitada uudiskünnise ületamiseks vajalikke inimesi, materjale jm, ja nii saadakse asjast huvituma võimalikult lai meediakanalite ring.
    Suhtekorraldajalt tahetakse pahatihti tulemust kähku. Tahetakse kohe meediakajastusi, kohe konkurendile kompromissitut ärategemist, toote või teenuse läbimüügi kohest suurenemist.
    Suhtekorraldus on aga oma olemuselt pikk protsess: uudiseid, arvamusartikleid, majandustulemuste kajastusi jms peab meedias ilmuma regulaarselt.
    Avalikkussuhete loomine on kui hambavalu: kui hambas on auk, aga ei valuta, siis tohtri poole ei pöörduta. Kui meedia on pannud ettevõtja halba valgusse, tahetakse oma renomeed kohe parandada ning soovitavalt juba järgmises lehenumbris või saates.
    See ei ole nii ruttu aga kahjuks võimalik, kui just valet või laimu ei avaldata. Kõigepealt tahab PR-firma teada negatiivse kajastuse põhjust. Seda selleks, et kaaluda eelseisva kriisikommunikatsiooni teostatavust. Ilmunud artiklit lehest ?välja võtta? ei saa, kuid saab välja töötada järgmised taktikalised sammud. Seda muidugi siis, kui ettevõte kaasa tuleb ? ajakirjaniku läbisõimamine ja kohtusse minek enamasti valu ei võta.
    PR-mehed ei müü meediapinda, see on reklaamiosakondade ja meediafirmade töö. Ettevõtja ja ajakirjaniku nägemus uudislikkusest võib olla erinev, sõnumid meedias on suunatud sadadele tuhandetele lugejatele, ettevõtte uudis aga tihtipeale mitte.
    Kui tegu on näiteks pagaritoote, pesupulbri või mõne muu esmatarbekaubaga, on meedia huvi kasin ja uudse karbi presentatsioon jäägu pigem pidamata. Suuremat tähelepanu aga on loota uute infotehnoloogiliste toodete ja kinnisvaraarenduse tutvustusel.
    Suhtekorraldus ei ole odav teenus. PR-firmad töötavad tunnitasu alusel, mis on kuskil 1000 krooni. Näiteks üle 100 miljoni kroonise aastakäibega ettevõtte turunduseelarve võiks sisaldada vähemalt paarisadat tuhandet krooni suhtekorralduse tarvis.
  • Hetkel kuum
Majandus läheb taas raginal käima. Vist
Mõnes sektoris ja mõne sihtturuga ettevõtete jaoks on jõudnud kätte periood, kus tuleks taas julgelt investeerima ja ette võtma asuda, et võitjate poolel olla, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Mõnes sektoris ja mõne sihtturuga ettevõtete jaoks on jõudnud kätte periood, kus tuleks taas julgelt investeerima ja ette võtma asuda, et võitjate poolel olla, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Merko Ehitus käivitab Uus-Veerenni järgmise etapi
Merko Ehituse kontserni kuuluv Merko Kodud käivitab Tallinna kesklinnas asuva Uus-Veerenni korteriarendusprojekti kuuenda etapi, mille raames valmib ülejärgmise aasta suveks 63 korteriga kortermaja, selgub börsiteatest.
Merko Ehituse kontserni kuuluv Merko Kodud käivitab Tallinna kesklinnas asuva Uus-Veerenni korteriarendusprojekti kuuenda etapi, mille raames valmib ülejärgmise aasta suveks 63 korteriga kortermaja, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.