Tõnu Tramm • 4. detsember 2003 kell 22:00

Novembris tegid ilma jaapanlased

Tänavune november oli uute sõiduautode müügis enam kui paarisaja auto jagu tagasihoidlikum kui oktoober, kuid mulluse novembriga võrreldes kasvas müük siiski 6 protsendipügala võrra.

Põhitegijateks kujunesid novembris jaapanlased. Enim müüdud automark oli Toyota ja auto Mazda6. Tõsi, ega Peugeot kaugele maha jäänud ja aasta kokkuvõttes on Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel kõige enam müüdud mark endiselt Peugeot. Kõigi eelduste kohaselt jääb see nii ka aasta kokkuvõttes, sest vahe Toyotaga on siiski veel 75 autot, mida ühe allesjäänud detsembri kuuga naljalt tasa ei tee. Sellegipoolest on Toyota müünud tänavu tõeliselt hästi, sest viimastel aastatel ei ole mitte ükski mark suutnud Peugeot? müüginumbritele ligilähedalegi saada.

Kui võrrelda möödunud aasta novembriga, siis suurima hüppe on teinud protsentuaalselt üles Lexus ja seda eeskätt tänu ametlike esinduste avamisele Eestis. Ka Renault? müük on tänu kahe müüja vahelisele konkurentsile kasvanud neli korda, silmapaistvalt hästi on läinud ka Hondal ja Mazdal, ehkki viimane oli juba mullu novembris tänu Mazda6-le üsna edetabeli tipus.

Arvuliselt suurima kukkumise on mullu sama ajaga võrreldes läbi teinud Volkswagen, kuid küllap uus Golf selle vea peatselt parandab. Viimane on saanud juba palju kiitvaid hinnanguid ning ka baashind on igati vastuvõetav. Tasapisi kahaneb ka Peugeot? müük, sest ükski mark ei suuda olla igavesti tabeli tipus. Ja seni, kuni pole saabunud müüki uus 407, pole Peugeot?l ka millegi erilisega rahvast üllatada. See mudel ei jõua suure tõenäosusega müüki aga enne järgmise aasta keskpaika.

Edasi piiri taha saatsid uute sõiduautode müüjad novembris 93 sõiduautot, tarbesõidukite müük ulatus 282 autoni. Seega oli novembri kogumüük koos tarbesõidukite ja re-ekspordiga 1611 sõidukit.

Hetkel kuum