Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehniline kliendihaldur asendab IT-juhti

    Ettevõte võib sisse osta nii IT-juhtimise kui ka IT-nõustamise ja -koordineerimise. Seda võimalust kasutavad juba paljud keeruka infotehnoloogiaga firmad. IT-juhi teenuse sisseostmisel antakse vastutus firma IT-poliitika, -strateegia, -eelarve ja -kulude eest teenusepakkujale. Tehnilise kliendihalduri (technical account manager? TAM) teenus aga tagab tehnilise nõustamise ja tehniliste või mittetehniliste ressursside kasutamise koordineerimise.
    Tehniline kliendihaldur pole ?patsiga poiss?, kes tõttab igapäevaprobleeme lahendama, vaid laia tehniliste teadmiste baasiga IT-professionaal, kelle töö on aidata teha IT-süsteemi puudutavaid strateegilisi otsuseid ja lahendada keerulisemaid probleeme.
    Tehniline kliendihaldur on IT-teenuseid koordineeriv inimene, kes oskab hästi projekte juhtida, tunneb erinevaid IT-valdkondi ja teab, kuskohast vajadusel abi saab.
    Kuna tehniline kliendihaldur peab aitama kliendil vastu võtta IT-otsuseid, siis tuleb tal kursis olla uusimate tehniliste lahendustega. TAM pole müügiga tegelev kliendihaldur, vaid seisab eelkõige kliendi ärihuvide eest.
    Tehnilise kliendihalduri töö kliendi juures algab infosüsteemi analüüsimisest, millele järgnevad igakuised planeerimiskoosolekud ettevõtte juhtkonnaga. Tehniline kliendihaldur teeb ka rahulolu-uuringuid, et teada saada, milliseid teenuseid tuleks paremaks muuta. Tehnilise kliendihalduri töö eesmärk on tagada kliendile IT-infosüsteemi kui terviku töö ning ennetada tekkida võivaid probleeme.
    Sellist teenust pakuvad ka maailmas tuntud IT-ettevõtted, näiteks Microsoftil on tehniline kliendihaldur, kes aitab hallata kliendi tarkvarasüsteeme, nõustades ka arendamisel ning laiendamisel. Kliendid pöörduvad tavaliselt tehnilise kliendihalduri poole, kui on probleeme, mille põhjustest nad ei ole teadlikud, või ei leia, kus viga on ? kas võrgus, andmebaasiserveris, aplikatsiooniserveris või mujal ?, kirjeldab oma tööd Tartu Õlletehase, Rautakesko, Ehitus Service?i, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Tallinna Kaubamaja tehniline kliendihaldur Kristjan Aljas.
    Tehnilise kliendihalduri ülesanne on leida probleemi põhjus ja koostöös probleemse osa spetsialistidega välja mõelda lahendus.
    Tehnilise kliendihalduri poole pöördutakse Aljase sõnul ka siis, kui on vaja infosüsteemi muuta või paremaks teha. Sellisel juhul arutatakse, mis variant on teenusepakkuja arvates parim.
    Mõni aasta tagasi tegi AS E.O.S. strateegilise otsuse ja likvideeris IT-spetsialistide ametikohad ning hakkas kogu teenust sisse ostma. Nende tehniline kliendihaldur Jarkko Ainsoo kirjeldab oma tööd järgmiselt: ?Kõik kiired probleemide lahendamised käivad läbi helpdesk?i. Suuremad tööd antakse TAMile koordineerida, kuna tavaliselt on sellistel töödel mitu tegijat.? Kiireks probleemiks on näiteks see, et internetti ei ole, puudub ligipääs serverile, mõni rakendus ei tööta.
    Tehnilise kliendihalduri abi läheb tihti vaja juhtumitel ?meie IT-süsteem on talumatult aeglane?.
    Sel puhul on raske välja selgitada, millisest teenusest on aeglus tingitud või mida oleks vaja muuta. Tehniline kliendihaldur uurib probleemi põhjuse välja ja annab nõu, kuhu tuleks investeerida või mida arendada, et süsteem jälle kiiresti töötaks.
    Tehniline kliendihaldur ei pruugi alati olla IT-juhi asendaja, vaid ta võib ka aidata IT-juhti. Sellisel juhul täiendab tehniline kliendihaldur juhti tehnilisest küljest.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: keskmine palk jätkab rallit
Tööjõunappus, kiire inflatsioon ja ettevõtete mullused tugevad finantstulemused on viinud keskmise palga suurele tõusule. Tõenäoliselt jagub kiire palgakasvu hoogu veel mõnda aega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tööjõunappus, kiire inflatsioon ja ettevõtete mullused tugevad finantstulemused on viinud keskmise palga suurele tõusule. Tõenäoliselt jagub kiire palgakasvu hoogu veel mõnda aega, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Soomlase ostujõud prantsatas 2009. aastasse
Soomlaste reaalne sissetulek on kahanenud 2009. aasta alguse tasemele, taandudes erakordse kiirusega, kirjutab Helsingin Sanomat.
Soomlaste reaalne sissetulek on kahanenud 2009. aasta alguse tasemele, taandudes erakordse kiirusega, kirjutab Helsingin Sanomat.
Napp meistritiitli kaotus lõi Dortmundi aktsiast õhu välja
Borussia Dortmundi aktsia kukkus Frankfurdis 27% selle peale, et jalgpalliklubi kaotas Saksa meistritiitli napilt viimase mänguga Müncheni Bayernile.
Borussia Dortmundi aktsia kukkus Frankfurdis 27% selle peale, et jalgpalliklubi kaotas Saksa meistritiitli napilt viimase mänguga Müncheni Bayernile.
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: mõistagi tabas mind raev, kuid härrasmees häält ei tõsta Täiendatud kell 9.53
Kui härrasmees saab töötukassast kõik plaanid põõsasse paiskava vastuse, siis otsib ta delikaatselt üles augud seaduses ja pääseb ilma suurema tolmutamiseta teispoole kiviseina, kirjutab Äripäeva kolumnist Üllar "Myrakas" Priks.
Kui härrasmees saab töötukassast kõik plaanid põõsasse paiskava vastuse, siis otsib ta delikaatselt üles augud seaduses ja pääseb ilma suurema tolmutamiseta teispoole kiviseina, kirjutab Äripäeva kolumnist Üllar "Myrakas" Priks.
Raadiohitid: kui palju kinnisvaraturg veel kukub?
Kinnisvara on jätkuvalt kuum teema: Tõnu Toompark ja Lenno Uusküla rääkisid raadiohittides, kuidas turg käitub praegu ja lähitulevikus.
Kinnisvara on jätkuvalt kuum teema: Tõnu Toompark ja Lenno Uusküla rääkisid raadiohittides, kuidas turg käitub praegu ja lähitulevikus.
Milline on ettevõtte tulevikukindluse valem?
Kriisidest räsitud ettevõtted keskenduvad ellujäämisele. Kas ellujäämise võtmeks võib olla jõuline arenguhüpe? Mis suunas seda hüpet sooritada ja kust ammutada selleks jõudu ja ressursse? Kuhu sobituvad valemis kestlikkus ja rohepööre?
Kriisidest räsitud ettevõtted keskenduvad ellujäämisele. Kas ellujäämise võtmeks võib olla jõuline arenguhüpe? Mis suunas seda hüpet sooritada ja kust ammutada selleks jõudu ja ressursse? Kuhu sobituvad valemis kestlikkus ja rohepööre?
Maxima laenab pankadelt 100 miljonit
Leedu juurtega kaubanduskontsern Maxima Grupe laenab kolmelt pangalt 100 miljonit eurot viieks aastaks, teatas ettevõte börsile.
Leedu juurtega kaubanduskontsern Maxima Grupe laenab kolmelt pangalt 100 miljonit eurot viieks aastaks, teatas ettevõte börsile.
Eesti parim juht hankis USAs oma idufirma jaoks teedeehitusäri salainfot
Värskelt Eesti parima juhi tiitli võitnud taristuettevõtte Verston asutaja ja juhatuse esimees Veiko Veskimäe rääkis Pärnu juhtimiskonverentsi laval, et käis 2018. aastal San Franciscos uurimas USA taristuehituse turgu ning võimalusi oma idufirma Infrafly esimese tootega sinna laieneda.
Värskelt Eesti parima juhi tiitli võitnud taristuettevõtte Verston asutaja ja juhatuse esimees Veiko Veskimäe rääkis Pärnu juhtimiskonverentsi laval, et käis 2018. aastal San Franciscos uurimas USA taristuehituse turgu ning võimalusi oma idufirma Infrafly esimese tootega sinna laieneda.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.