Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehniline kliendihaldur asendab IT-juhti

    Ettevõte võib sisse osta nii IT-juhtimise kui ka IT-nõustamise ja -koordineerimise. Seda võimalust kasutavad juba paljud keeruka infotehnoloogiaga firmad. IT-juhi teenuse sisseostmisel antakse vastutus firma IT-poliitika, -strateegia, -eelarve ja -kulude eest teenusepakkujale. Tehnilise kliendihalduri (technical account manager? TAM) teenus aga tagab tehnilise nõustamise ja tehniliste või mittetehniliste ressursside kasutamise koordineerimise.
    Tehniline kliendihaldur pole ?patsiga poiss?, kes tõttab igapäevaprobleeme lahendama, vaid laia tehniliste teadmiste baasiga IT-professionaal, kelle töö on aidata teha IT-süsteemi puudutavaid strateegilisi otsuseid ja lahendada keerulisemaid probleeme.
    Tehniline kliendihaldur on IT-teenuseid koordineeriv inimene, kes oskab hästi projekte juhtida, tunneb erinevaid IT-valdkondi ja teab, kuskohast vajadusel abi saab.
    Kuna tehniline kliendihaldur peab aitama kliendil vastu võtta IT-otsuseid, siis tuleb tal kursis olla uusimate tehniliste lahendustega. TAM pole müügiga tegelev kliendihaldur, vaid seisab eelkõige kliendi ärihuvide eest.
    Tehnilise kliendihalduri töö kliendi juures algab infosüsteemi analüüsimisest, millele järgnevad igakuised planeerimiskoosolekud ettevõtte juhtkonnaga. Tehniline kliendihaldur teeb ka rahulolu-uuringuid, et teada saada, milliseid teenuseid tuleks paremaks muuta. Tehnilise kliendihalduri töö eesmärk on tagada kliendile IT-infosüsteemi kui terviku töö ning ennetada tekkida võivaid probleeme.
    Sellist teenust pakuvad ka maailmas tuntud IT-ettevõtted, näiteks Microsoftil on tehniline kliendihaldur, kes aitab hallata kliendi tarkvarasüsteeme, nõustades ka arendamisel ning laiendamisel. Kliendid pöörduvad tavaliselt tehnilise kliendihalduri poole, kui on probleeme, mille põhjustest nad ei ole teadlikud, või ei leia, kus viga on ? kas võrgus, andmebaasiserveris, aplikatsiooniserveris või mujal ?, kirjeldab oma tööd Tartu Õlletehase, Rautakesko, Ehitus Service?i, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Tallinna Kaubamaja tehniline kliendihaldur Kristjan Aljas.
    Tehnilise kliendihalduri ülesanne on leida probleemi põhjus ja koostöös probleemse osa spetsialistidega välja mõelda lahendus.
    Tehnilise kliendihalduri poole pöördutakse Aljase sõnul ka siis, kui on vaja infosüsteemi muuta või paremaks teha. Sellisel juhul arutatakse, mis variant on teenusepakkuja arvates parim.
    Mõni aasta tagasi tegi AS E.O.S. strateegilise otsuse ja likvideeris IT-spetsialistide ametikohad ning hakkas kogu teenust sisse ostma. Nende tehniline kliendihaldur Jarkko Ainsoo kirjeldab oma tööd järgmiselt: ?Kõik kiired probleemide lahendamised käivad läbi helpdesk?i. Suuremad tööd antakse TAMile koordineerida, kuna tavaliselt on sellistel töödel mitu tegijat.? Kiireks probleemiks on näiteks see, et internetti ei ole, puudub ligipääs serverile, mõni rakendus ei tööta.
    Tehnilise kliendihalduri abi läheb tihti vaja juhtumitel ?meie IT-süsteem on talumatult aeglane?.
    Sel puhul on raske välja selgitada, millisest teenusest on aeglus tingitud või mida oleks vaja muuta. Tehniline kliendihaldur uurib probleemi põhjuse välja ja annab nõu, kuhu tuleks investeerida või mida arendada, et süsteem jälle kiiresti töötaks.
    Tehniline kliendihaldur ei pruugi alati olla IT-juhi asendaja, vaid ta võib ka aidata IT-juhti. Sellisel juhul täiendab tehniline kliendihaldur juhti tehnilisest küljest.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.