Arvutite ja monitoride müüginumbrid on suure hinnasula tõttu kasvanud mitu korda.
Sülearvuteid on tänavu müüdud mullusega võrreldes kaks korda enam ning samas suurusjärgus on ka LCD-monitoride turu kasv, kirjutab Postimees.
Eesti suurima arvutikaupade hulgimüügifirma GNT Eesti andmetel on kineskoop- ehk tavaliste monitoride müük tänavu esimesel poolaastal võrreldes mullusega langenud kolm korda. Samas on jõuliselt edenenud õhukeste vedelkristallmonitoride (LCD) müük.
Nii suure kasvu peamine põhjus peitub hinnapoliitikas. «LCD-monitoride puhul on võrreldes eelmise aastaga toimunud lausa revolutsiooniline hinnalangus,» selgitas GNT Eesti juht Anti Kuiv. «Kõige rohkem müüdava 17-tollise monitori hind on langenud 39 protsenti.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
ML Arvutite tegevjuhi Mait Rahi väitel oli firma tänavu teises kvartalis müüdud monitoridest kolm neljandikku lamedad, augustis võib nende osakaal kasvada isegi 80ni. «Kineskoopmonitore ostetakse ainult siis, kui on tegemist suurte hangetega ja on vaja kõige odavamat tehnikat,» lisas ta. «Kes ise otsustab, see valib ikka vedelkristallmonitori.»
Vedelkristallmonitoride müügi veelgi jõulisemat kasvu pidurdab inimeste üha suurenev sülearvutite lembus. Seejuures on võidukohal Eesti tootjate mudelid. Rahi ütles, et ML Arvutid müüs tänavu esimesel poolaastal 851 omatoodetud sülearvutit, mis on 2,5 korda rohkem kui mullu samal ajal.
Lauaarvutite müük kasvas samal ajal ainult 22 protsenti. «Viimaseid suundumusi vaadates võib julgelt öelda, et sülearvutite müük kahekordistub iga aastaga,» märkis ta.