Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gaasiautode levikut takistab tanklate vähesus

    Bensiini ja diislikütuse kasvavad hinnad panevad autoomanikke otsima alternatiive, üks üha enam populaarsust koguv variant kulude kokkuhoiuks on varustada auto gaasiseadmega. Paraku on siin paar takistavat asjaolu: hea gaasiseade nõuab korraga üsna suure summa väljakäimist ja mitte igaühel ei ole seda kohe tagataskust võtta. Teiseks ei ole Eestis kuigi palju neid tanklaid, kust gaasi tankida saab. Kogu vabariigis on neid veidi üle kümne, keskmiselt vaid üks maakonna kohta.
    Odavam gaasiga sõita muidugi tuleb. Piisab kasvõi sellest, et võrrelda ühe liitri gaasi ja ühe liitri bensiini hinda. Kui liiter gaasi maksab tanklas 7.50 ja 95 liiter 14.70, on rahaline kokkuhoid gaasi kasuks eriti nähtav. ?Isegi arvestades gaasi veidi suuremat kulu (10?15 protsenti) võrreldes bensiiniga ning gaasiseadme enda ja tema paigaldamise hinda, tuleb gaasi kasutamine pikema perioodi lõikes ikkagi odavam,? kinnitab autodele mõeldud gaasiseadmete sissetooja, Pärnu firma Ecotrans OÜ juhataja Ove Pärtelson.
    Nii näiteks hoiab gaasiseadmega varustatud Peugeot? väikekaubik praeguste kütusehindade juures kokku saja kilomeetri kohta 48 krooni ja 60 senti. Umbes 3000 kilomeetrise igakuise läbisõidu korral tuleks gaasiseadme hankimisele ja paigaldamisele tehtud 18 500kroonine kulutus tagasi 13 kuuga, sealt edasi on Ove Pärtelsoni sõnul autoomaniku jaoks tegu juba selge kokkuhoiuga.
    Pärtelson leiab, et gaasiseadmetega varustatud autode hulk Eestis on veel väga väike, ulatudes vaid paari tuhande masinani.
    ?Rusikareegel on, et gaasiseadmega autosid võiks olla umbes viis protsenti bensiinimootoriga autode üldarvust ehk siis Eestis umbes 15 000?20 000 autot,? kinnitab Pärtelson. Mujal maailmas on gaasiseadmega autod umbes kaheksal miljonil autoomanikul, selliste autode arv suureneb väidetavalt 12?15 protsenti aastas.
    On veel üks probleem, mis gaasiseadmete levikut piirab ? inimeste kõhklus nende jaoks tundmatu tehnika ees. Nii levivad legendid sellest, et mootor kulub gaasil sõites kiiremini, kuid Pärtelsoni sõnul sellel legendil tegelikku alust ei ole. Samuti pole tema sõnul väike võimsuse kadu tegelikult märgatav.
    Gaasiseadet valides tasub aga meeles pidada, et sõiduautole paigaldataval gaasiseadmel peab olema sertifitseerimistunnistus ning E-märgistus. ?Kui seade on paigaldatud, peab sõiduk läbima registreerimiseelse ülevaatuse. Registreerimiseelse ülevaatuse käigus kontrollib ARK spetsialist ka gaasiseadme dokumente. Vastav märge tehakse registriandmetesse ja antakse välja uus registreerimistunnistus,? kinnitab ARK pressiesindaja Jaana Torn. Riigilõiv on selle toimingu eest 200 krooni.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.