Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevnikud veenavad riiki end toetama

    ?Kui kõik teised kasutavad lubatud dopingut ja meie mitte, siis saame teistelt tappa,? põhjendas ministeeriumi nõunik Heido Vitsur. Tema sõnul liigub igasugune kapital sinna, kus paremad tingimused, ja nii juhtub ka laevadega.
    Ta tõi näiteks Tallinki, mis on võtnud endale uute laevade tellimisega suuri riske ja võib mingi ettenägematuse korral kergesti raskustesse sattuda. ?Miks peaks Tallink olema patrioot ja hoidma oma laevu Eesti lipu all, kui Lätis saaks ta aastas vähemalt 100 miljoni krooni ulatuses oma kulusid vähendada?? küsis ta. Kui midagi ei muutu, võib Tallink Vitsuri hinnangul 4?5 aasta pärast olla sunnitud oma laevadel lippu vahetama. Pärast seda, kui Läti rakendas laevanduse toetamiseks maksusoodustusi, on selle riigi lipu alla tagasi läinud 50 laeva.
    Vitsuri sõnul pakkus ministeerium laevanduse toetamiseks Läti varianti, mis on palju leebem Soome ja Rootsi omast, kus laevaperele kehtib netopalk. ?Valitsus ütles, et pakkuge midagi muud, raha selleks on olemas,? lausus ta.
    Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreem ütles, et reederid pole vaatamata tagasilöögile lootust kaotanud ja selle kuu lõpus tulevad välja uute ettepanekutega. Kõne all on olnud laevafirmade investeeringute toetamine laevastiku uuendamiseks, muu hulgas laenudele riikliku garantii andmine.
    ESCO juhatuse esimees Jaan Kalmus ütles, et on nõus igasuguse riigi toega, mis aitab laevu Eesti lipu alla tagasi tuua. Lätiga sarnaste maksusoodustuste korral võidaks firma tema arvutuste kohaselt ühe laeva pealt 700 000?800 000 krooni aastas. ?Kui olukord muutuks, oleksime valmis kohe kuus laeva Eesti lipu alla tagasi tooma,? ütles ta. Praegu on ESCO-l vaid kaks Eesti lipu all seilavat kaubalaeva.
    Eelmine majandusminister ja Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Meelis Atonen ütles, et kõigepealt tuleb selgeks teha, kas meie laevandus on ikka naabritega võrreldes halvemas konkurentsiolukorras. ?Tallinki vaadates on reisilaevanduse kohta praegu küll seda raske öelda,? lausus ta.
    Maksusoodustused on Ato­neni sõnul libe tee ning kui laevandust on vaja teotada, tuleb seda teha otsetoetustega, nagu ka koalitsioonileppes kirjas.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Kolm tulusat aktsiat Nasdaqi sajast suurimast ettevõttest
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
The Motley Fooli analüütikud valisid Nasdaq-100 indeksi ettevõtete seast kolm, mille aktsiatesse tasuks mais investeerida.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Automaksu muudatus: esialgu tuleb vähem maksta
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Mootorsõidukimaksu eelnõusse tuleb rahandusministri sõnul kaks põhimõttelist muudatust: registreerimistasu tuleb tasuda üks kord ka Eesti liiklusregistris juba olevate sõidukite müügil ning juriidiliste isikute sõiduautode ja kaubikute maks hakkab samuti sõiduki vanusega vähenema, teatas rahandusministeerium.
Vene gaasitootjad saavad Euroopalt uue löögi
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.