Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Interneti sisustuskaubamaja ON24 idee sündis kätte võetud digifotokast
Seda, et see niimoodi oli, tõdeb ON24 kaubamärki haldava Onshop OÜ juhatuse liige Arno Kütt ka ise. ?Olen olnud mööblitootmisega seotud juba 1992. aastast peale,? räägib ta. ?Kui 1998. aastal esmakordselt juhtus mulle kätte digitaalne fotoaparaat, mõistsin, milliseid suurepäraseid võimalusi see pakub.?
Selleks, et oma toodangut tutvustada, oli Küti sõnul seni tulnud teha pingelist tööd. ?Võimalikele ostjatele tuli saata reaalseid tootenäidiseid, see oli kulukas ja aeganõudev,? selgitab ta. ?Digiaparaat võimaldas aga ühe klõpsuga salvestada tootenäidise ja lähetada see kohe kümnetele võimalikele ostjatele üle maailma.? Sealt edasi aga mööblit pakkuva internetipoeni oli vaid pisike samm.
?Loomulikult oli alguses inimesi, kes selle mõtte maha laitsid,? meenutab Kütt. ?Väideti, et internet olevat ikkagi parim paik näiteks raamatute ja heliplaatide müügiks. Inimene, kes soovib mööblit osta, tahtvat seda ikka enne proovida, materjali katsuda jne.?
?Plaate või raamatuid ostes pole inimesed transpordi eest harjunud maksma ja see võib olla interneti raamatupoele miinus,? tõdeb Kütt. ?Diivani ostmisel on ostjad alati arvestanud lisatranspordiga, mis tuleb juurde maksta ja seda aktsepteeritakse ka interneti mööblipoes.?
Samas on enamik mööblikauplusi läinud seda teed, et poes on saadaval vaid üksikud näidised ja kaup tuuakse kohale tellimuste alusel. Või valitakse välja kohapeal saada olevast kataloogist. ?Siis puudub ju samamoodi võimalus kaupa enne ostu käega katsuda, samuti seda hiljem tagastada,? lisab Kütt. ON24 pakub aga võimalust kaupa kahe nädala jooksul testida ja see mittesobivusel tagastada.
?Kui kataloogikaubamajade puhul on tagastusprotsent kusagil kuni 14%, siis meil on see seni jäänud alla ühe protsendi,? räägib Kütt. ?Näiteks pehme mööbli puhul saame ostuhuvilisele lähetada kirjaga kanganäidise, see annab kattematerjalist hea ettekujutuse ja välistab hilisemad pettumused.?
Alates 2000. aastast, mil ON24 pakkumistega alustas, on müüginäitajad läinud rõõmsalt ülesmäge. ?Kui me alustasime 70 000kroonise kuukäibega, siis selleks aastaks on see kasvanud juba kolme miljoni kroonini,? tõdeb Kütt. ?Keskmiselt on iga aastaga müügimaht Eestis seni sajaprotsendiliselt kasvanud. Ning internetikaupleja kohta on väga hea tulemus see, et meie müük moodustab umbes viis protsenti kodumööbli müügimahust Eestis.?
Tulevikku vaadates näeb Kütt peamist kasvu uutes turgudes, nimelt alustati internetimüügiga eelmise aasta kevadel Soomes ja alates eelmisest nädalast ka Euroopa südames Saksamaal. ?Kui Soome turg on kodumaisest nii kakskümmend korda suurem, siis sama suurusjärgu võrra on Soomest suurem ka Saksa turg,? selgitab Kütt. ?Ehk siis kahe riigi peale kokku nelisada korda suuremad võimalused kui Eestis.?
Soome müüki ongi seni kaetud Eesti kasumi arvel, lähima kolme aastaga loodetakse aga ka seal kasumisse jõuda. ?Soome turule sisenedes oli meil kaks kartust,? lausub Kütt. ?See, et ei osteta üldse, ja see, et me ei jõua niipalju kaupa väljastada, kui soovitakse. Tegelikkuses on läinud aga nende kahe kartuse vahelt, praegu on Soomes müüdava kauba kuukäibed 400 000?500 000 krooni.?
Palju tähelepanu on Küti sõnul pööratud ka eduka internetimüügi põhialusele, hästitoimivale veebilehele. ?Selleks, et kõik korrektselt toimiks, on meie programmeerijad näinud aastaid vaeva,? nendib ta. ?Korralikku müügiprogrammi ei osta tuhande krooniga, programm peab teenima ikkagi kasutaja huve ja vajadusi, mitte ei pea kasutajad piirduma programmi pakutavate võimalustega.?
Just hästi arendatud tarkvara, mis võimaldab korrektselt kliendiga suhelda ja head meeskonnatööd, peab Kütt senise edukuse aluseks.
Seda, et ON24 oma ladu puudub, algul ei usugi. Aga nii see on, kogu müüki koordineeritakse Viljandis asuva kontori kaudu. ?Hetkel teeme koostööd umbes 70 mööblitootja ja tarnijaga,? selgitab Arno Kütt. ?Kogu logistika käib meie koostööpartneri Eesti Posti kaudu. Tema kogub saadetised tarnijatelt kokku, komplekteerib ja viib siis tellijale kohale.? Alates 2000kroonisest tellimusest viiakse kaup kohale tasuta ja seda igasse maanurka, näiteks Ruhnu saarelegi. Küti sõnul on statistiliselt enim ON24 laekuvaid tellimusi elaniku kohta just Hiiumaalt. ?Ja rohkem tellitakse internetist seda kaupa, mis poest ostes sõiduautosse ei mahu, meil on selleks madratsid, voodid ja pehmemööbel,? lisab ta.
Selleks, et inimene jääks firma kodulehte esialgu vähemalt uudistamagi, peab Arno Küti sõnul olema veebikeskkond arendatud piisavalt kiireks, uute linkide ja piltide avamine peab toimuma võimalikult ruttu, muidu on klient internetikaubamaja jaoks kadunud.
?Tavalises kaupluses on ostjad valmis ootama oma järjekorda mõned minutid, vahest ehk rohkemgi,? selgitab Kütt. ?Internetis on asjalood teised, kui lehekülg avaneb visalt ja suuremate piltide allalaadimine võtab aega, kaob huvi kiiresti ja inimene ruttab uusi võimalusi otsima. Selleks on meie äri edukuse üheks oluliseks teguriks panustada ülevaatlikule ja kiirele veebiküljele.?
Internetis müük läheb üha lihtsamaks, kuid tulevik on ainult sellisel netipoel, kellel on ka oma kauplused. LIVING.ee plaanib Eestis avada järgmisel aastal vähemalt 2 kauplust
Eestis on vähemalt kümme mööbli e-poodi, kuid müüvad ainult kaks. ON24 ja LIVING.ee, teiste müüjate osa on marginaalne.
Netis võib müüa ükskõik mis mööblit. Kuna LIVING.ee e-poodi külastab päevas rohkem inimesi, kui Ülemiste keskust, on igale kaubale ostja.
Onshop OÜ tõi KredExi juurde soov laiendada oma senist äritegevust Soome turule. Asjaolud, mis rääkisid projekti kasuks, oli Onshop OÜ poolt Eesti turul juba läbiproovitud ärikontseptsioon, mis end igati õigustas.
Positiivse otsuse juures sai määravaks ka Onshop OÜ äriidee olemus ise, mis põhineb ainult internetipõhisel mööbli müügil ning mis, hoolimata oma suhteliselt lühikesest tegevusajast, on Eesti turul saavutatud märkimisväärset edu.
Samuti hindas KredEx kõrgelt asjaolu, et tegemist on Eesti ettevõtte laienemissooviga rahvusvahelises suunas, mis loob kohalikele mööblitootjatele rohkem võimalusi oma toodete müügiks välisturule.