Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veerand miljonit inimest kaotab töö lääne autotööstustes

    Ka veebruaris kaotasid USA suuremad autotoojad General Motors (GM) ja Ford turuosa Jaapani autotootjale Toyota, vahendas Bloomberg.
    Autode müügitulemused kajastuvad ka ettevõtete aktsiate hinnas. Toyota aktsia hind on aastaga Jaapani börsil tõusnud 53 protsenti. GMi aktsia aga USA börsil langenud 44 protsenti.
    GMile tõi lõppenud veebruar pisut ka häid uudiseid. Siis läks USAs hästi suurte sportautode müük. Kliendid ostsid varasemast rohkem selliseid autosid nagu Cadillac Escalade, Chevrolet Tahoe ja Hummer H3.
    Toyota suutis veebruaris USAs taas uue müügirekordi purustada, kuid sel kuul oli tõus väiksem kui varasematel kuudel. Aasia suurima autotootja müük veebruaris kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2,4 protsenti, kuid see jäi analüütikute ootustele alla.
    GMi müük kahanes 2,5 ja Fordi oma 4 protsenti. GMi müügi analüüsija Paul Ballew möönis, et GMi suuremate sportautode müük ületas ootused. Chevrolet Tahoe müük kosus 47 protsenti, Hummeri uut mudelit H3 müüdi varasemaga võrreldes kolm korda enam.
    Maailma suuremad autotootjad viivad tööjõukulude kokkuhoiu eesmärgil tootmist üle Venemaale, Hiinasse ja Slovakkiasse. DaimlerChrysler kaotab ligi 15 000 töökohta Saksamaa Mercedese tehases ning investeerib tootmisesse Hiinas 1,5 miljardit eurot.
    Volkswagen plaanib Saksamaal kaotada 20 000 töökohta ja ehitada uus tehas Venemaale, kus igal aastal peaks valmima 300 000 Škoda Oktaviat.
    Prantsuse autotootja Peugeot on kulutanud 700 miljonit eurot (11 miljardit krooni) tehase ehituseks Slovakkias, kus asub tööle 3500 inimest. Kuni aastani 2010 on kavas tehasesse veel investeerida 350 miljonit eurot (5,5 miljardit krooni).
    Mullu toodeti maailmas esimest korda rohkem autosid väljaspool Põhja-Ameerikat ja Lääne-Euroopat, selgus firma PricewaterhouseCoopersi analüüsist. Töökohtade ränne ei lõpe enne kümmet aastat, ennustas PricewaterhouseCoopersi autotööstuse analüütik Chris Benko. "Nihe itta kujuneb kohutavalt valulikuks, sest autotööstus on juba liiga pikka ümberkolimist edasi lükanud," ütles Benko. Tema andmetel valmistasid Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa tehased eelmisel aastal 48,9 protsenti kogu maailma sõidukitest.
    Head pole loota ka tulevikult, sest 2013. aastaks ennustas ta nende kahe regiooni toodanguks 44,7 protsenti. 2004. aastal tehti seal veel 50,5 protsenti autodest.
    Londonis asuva investeerimispanga Global Insight analüütik Nigel Griffiths ennustas, et järgmise seitsme aasta jooksul kasvab ülemaailmne automüük 19 protsenti. Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa kasvuks kujuneb sel perioodil 5,5 protsenti, samas ootab ta mujal maailmas kasvuks keskmiselt 36 protsenti. Ida-Euroopas ootab ta kasvutempoks 20 ja Aasias 44 protsenti.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
UK jagas kümneid litsentse fossiilsete kütuste puurimiseks
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Põhjamerel võib naftapuurimine jätkuda kuni kümme aastat üle Suurbritannia valitsuse 2050ndaks aastaks seatud net zero tähtaja, sest fossiilkütuste ettevõtetele on jagatud kümneid uusi litsentse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.