• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,66
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,66
  • 10.11.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus kiitis eile heaks raudtee tagasiostu

Otsus sündis pärast enam kui kaks tundi kestnud arutelu. Täna toimub ka valitsuse istung, mille ainuke päevakorrapunkt on Eesti Raudtee enamusaktsiate omandamine ning majandusminister Edgar Savisaarele volituse andmine lepingu allkirjastamiseks.
"On loomulik, et nii suuremahulist, kaalukat ja pretsedenditut otsust ei saa teha uisapäisa," põhjendas Savisaar arutelu venimist.
Majandusministri sõnul on pärast tagasiostu kõigepealt mõistlik kehtestada ettevõttes nn üleminekuaeg ja nimetada riigi esindaja ettevõtte juhatusse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pikemas perspektiivis tuleb raudtee kaheks jagada ning veondus ja rööpavõrgustik eraldada.
Siiski ei jõustu raudtee aktsiate tagasiostuleping suuromaniku BRSiga enne, kui selle kinnitab Riigikogu lisaeelarve vastuvõtmisega. Sellest tõotab tulla omaette katsumus, sest alles kolmapäevases Riigikogu infotunnis kritiseeris ekspeaminister Juhan Parts teravalt Eesti Raudtee tagasiostu.
Partsi arvates maksab riik Eesti Raudtee aktsiate eest 500 miljonit krooni õiglasest hinnast rohkem.
Ta pidas kohatuks ka peaminister Andrus Ansipi väidet, et riik tahaks raudtee omanikuna tõsta tariife ja kasutada sellest laekuvat raha investeeringuteks raudtee infrastruktuuri, kuna just seda ei ole riik lubanud Eesti Raudteel siiani teha. "Majandusminister Savisaar on teinud kõik endast oleneva, et Eesti Raudtee ei saaks Vene transiidiärimeestelt vedude eest kõrgemaid tariife küsida ja nüüd on Reformierakonna esimehest saanud tema advokaat," rääkis Parts.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele