• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 29.11.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mitu sõidukijuhti on praegu firmas puudu ja kuidas olete püüdnud probleemi lahendada?

Praegu on autojuhte parasjagu, mis tähendab, et kõik autod on komplekteeritud ja juhtidega varustatud. Muidugi on perioode, kui puuduvad vahetusjuhid, mistõttu tuleb hoida väike juhtide reserv.
Umbes aasta-poolteist tagasi oli autojuhtide vahetumine sagedane, kuid praegu tundub kollektiiv olevat ühtne. Paistab, et inimesed klapivad omavahel ning on tööpostile pidama jäänud.
Tean, et praegusel ajal on tööjõuturul põud ning kui oleks vaja autojuhti, ei leiaks. Kuid oleme rahul, rahvusvaheliste kaubavedudega tegelevate firmade kaadrivoolavus näib palju suurem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autojuhtide puudus on tõsine probleem, meil on praegu puudu viis veokijuhti.
Oleme pannud meediaväljaannetesse, sh Äripäeva töökuulutustelehte vastavasisulisi kuulutusi ja kasutanud autojuhtide leidmiseks oma töötajate tutvusi.
Kõige enam vastukaja on tulnud vene rahvusest tööotsijate seast, kuid enamikul puudub võimalus ilma viisata Euroopa Liidus liikuda.
Kogemustega autojuhtide puudus on tekitanud firmadele tõsise palgasurve ja toonud kaasa olukorra, kus kasutatakse autojuhte, kellel on vähene või olematu kogemus rekkaga sõitmisel, peaasi et paberid oleks olemas.
Sellisest olukorrast tulenevad riskid peaks meid kõiki sügavalt mõtlema panema. Kui purjus juht on potentsiaalne kurjategija, siis kes on 40 000 kg kaaluva rekka roolis olev oskamatu juht? Tal on rohkem potentsiaali põhjustada raskemate tagajärgedega õnnetusi kui roolijoodikul.
Hansabuss kasvatas suvel ettevõtet 80% orgaaniliselt.
Muretsesime 23 bussi juurde ja selletõttu tekkis kohe suurem kriis bussijuhtidega. Vajasime 35 juhti juurde. Korraldasime värbamiskampaania, mis läks edukalt.
Praegu on olukord meie ettevõttes stabiilne, pakilist juhtide puudust pole. Siiski tuleb uuest aastast palku tõsta, et takistada bussijuhtide äraminemist, ning mõtlema peaks ka nende juhtide peale, kes on meie riigist üldse välisturule vedusid tegema lahkunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Palkade tõstmise puhul peab aga arvestama bussipileti u 15% hinnatõusuga.
Muidugi on autojuhid ka meie jaoks probleem, kuid hetkel on olukord selline: kõik 42 autot on mehitatud, kuid puudu on vahetusjuhtidest, keda oleks vaja kuus-seitse.
Probleemi lahendamiseks oleme firma kulul koolitanud C-klassi lube omavaid noori autojuhte E-klassi (õigus sõita järelhaagisega) kursustel, ka praegu on kaks noormeest kursustel. See on küll vaevaline, kuid parem kui võtta tööle jooksikuid.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele