Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Poole hinnaga luksussõidukid
Need inimesed, kelle elu- ja sõidustiili kuulub luksusklassi sõiduk, omale uut autot järelturult ei otsi.
See ongi väga kallite sõidukite hinnalanguse peapõhjus: luksussõiduki väärtus kaob nagu lumi kevadpäikese käes tema ilmumisel järelturule.
Hoopis teiste kriteeriumite järgi konstrueeritud ja valmis ehitatud sõiduk satub järelturul võõrasse keskkonda, kus tema innovatiivsus ja turvalisus saab teisejärgulise tähtsuse sealsete ostjate enamiku vaatevinklist. Hinnang väljendab rahalises mõttes valmisolekut ta eest maksta kindlat hinda, mis tundub valijale loogiline.
Luksusklassi kuuluvad sõidukid on järelturul soodsa hinnaga, olles oluliselt odavamad salongi hinnast. Kolme aasta vanuse luksusauto hind on pool uue maksumusest, viie aasta möödudes on auto hind järelturul neljandik kuni kolmandik salongi hinnast. Miljoniauto muutub järelturul taskukohaseks väga laiale ringile ostjatele. Ometi ei krabata järelturult soodsaid luksussõidukeid lennult, vaid sellise sõiduki müük on kasutatud autodest komplitseerituim.
Peamine müügi raskus on selles, et kasutatud luksusklassi kuuluva sõiduki ostja pole sama seltskond, kes valib salongis uute autode vahel. Kasutatud autode turg hindab luksussõidukid alla, sest sealne ostjaskond teeb suures osas valikud hinnast lähtuvalt, ekspluatatsioonikulusid silmas pidades, ratsionaalsust teha sama autoga kõik sõidud: tööl käia, vedada asju ja puhkust reisides veeta.
Autor: Rein Reinpõld