• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 22.12.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poole hinnaga luksussõidukid

Need inimesed, kelle elu- ja sõidustiili kuulub luksusklassi sõiduk, omale uut autot järelturult ei otsi.
See ongi väga kallite sõidukite hinnalanguse peapõhjus: luksussõiduki väärtus kaob nagu lumi kevadpäikese käes tema ilmumisel järelturule.
Hoopis teiste kriteeriumite järgi konstrueeritud ja valmis ehitatud sõiduk satub järelturul võõrasse keskkonda, kus tema innovatiivsus ja turvalisus saab teisejärgulise tähtsuse sealsete ostjate enamiku vaatevinklist. Hinnang väljendab rahalises mõttes valmisolekut ta eest maksta kindlat hinda, mis tundub valijale loogiline.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Luksusklassi kuuluvad sõidukid on järelturul soodsa hinnaga, olles oluliselt odavamad salongi hinnast. Kolme aasta vanuse luksusauto hind on pool uue maksumusest, viie aasta möödudes on auto hind järelturul neljandik kuni kolmandik salongi hinnast. Miljoniauto muutub järelturul taskukohaseks väga laiale ringile ostjatele. Ometi ei krabata järelturult soodsaid luksussõidukeid lennult, vaid sellise sõiduki müük on kasutatud autodest komplitseerituim.
Peamine müügi raskus on selles, et kasutatud luksusklassi kuuluva sõiduki ostja pole sama seltskond, kes valib salongis uute autode vahel. Kasutatud autode turg hindab luksussõidukid alla, sest sealne ostjaskond teeb suures osas valikud hinnast lähtuvalt, ekspluatatsioonikulusid silmas pidades, ratsionaalsust teha sama autoga kõik sõidud: tööl käia, vedada asju ja puhkust reisides veeta.
Autor: Rein Reinpõld

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele